کد خبر : 54535
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 7:02

رئیس خانه کشاورز با انتقاد از روند توزیع سوخت به کشاورزان

از جهاد کشاورزی ناامید هستیم / هر سه ماه یک‌بار کشاورز باید کنترل شود که دزدی کرده یا خیر؟ / چرا مسئولان به کشاورزان اعتماد نمی‌کنند؟

از جهاد کشاورزی ناامید هستیم / هر سه ماه یک‌بار کشاورز باید کنترل شود که دزدی کرده یا خیر؟ / چرا مسئولان به کشاورزان اعتماد نمی‌کنند؟

هر سه ماه یک‌بار کشاورز باید کنترل شود که دزدی کرده یا خیر؟

هر سه ماه یک‌بار کشاورز باید کنترل شود که دزدی کرده یا خیر؟

همدان رئیس خانه کشاورز استان همدان با تأکید بر اینکه از جهاد کشاورزی استان ناامید هستیم، از روند توزیع سوخت به کشاورزان ابراز گلایه کرد و گفت: برای دریافت سوخت کشاورز باید هر سه ماه یک بار برود و کنترل شود که ببینند دزدی کرده یا خیر؟

ابوالقاسم سوزنچی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امسال تحویل سوخت کشاورزان به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده که هر سه ماه یک بار باید کشاورزان به روستا بروند و مدارک آنها توسط کارشناسان چک شود.

وی افزود: در همه دنیا روال این است که مواد اولیه یا حداقل سوخت را در مزرعه تحویل کشاورزان می‌دهند اما ۱۵ سال است که هر سال، سازی را برای کشاورزان ما کوک می‌کنند.

سوزنچی با اشاره به اختصاص ماهانه ۳۰۰ لیتر گازوئیل به کشاورزان، تصریح کرد: دولت همیشه دم از دولت الکترونیک می‌زند و ادعا دارد اینترنت روستاها را به اینترنت پرسرعت رسانده اما می‌بینیم که هر سه ماه یک بار کشاورز باید برود و کنترل شود که ببینند دزدی کرده یا خیر؟

وی ادامه داد: می‌گویند برای اینکه بدانند توزیع کننده تقلب کرده یا خیر مدارک را چک می‌کنیم در حالیکه مقدار سوخت و نرخ‌ها مشخص است و سند تراکتور در سه ماه تغییر نکرده پس چرا باید یک کشاورز در رفت و آمد باشد که این گازوئیل را تحویل بگیرد در صورتی که وقت کشاورز هم ارزش دارد.

سوزنچی با طرح این سوال که چرا مسئولان به کشاورزان اعتماد نمی‌کنند؟ بیان کرد: کشاورزان در تاریخ معین پرونده خود را پر کرده و مدارک تراکتور آنها انطباق و تأیید شده ضمن اینکه امسال به علت کرونا مشکلاتی داشتند اما این همه بی اعتمادی به کشاورز در کجا پسندیده است؟

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دزدی‌های بزرگ را بگیرند، افزود: در اخبار می خوانیم میلیون ها لیتر سوخت از کشور خارج می‌شود اما برای اختصاص ۳۰۰ لیتر با کشاورز اینگونه رفتار می‌شود.

رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه در تمام دنیا به کشاورز اعتماد دارند، یادآور شد: کشاورز هم انسان است و باید برای وقت کشاورز هم ارزش قائل شوند نه اینکه به‌خاطر جلوگیری از دزدی یک توزیع کننده کشاورز را تاب بدهند.

سوزنچی با اشاره به تأخیر در توزیع کودشیمیایی در سال جاری، اظهار کرد: کشاورزان باید ۲۳ اسفندماه کودشیمیایی دریافت می‌کردند اما تا ۱۶ فروردین امسال کود به استان نیامده بود و همین موضوع باعث شده ۲۰۰ کیلوگرم از محصول دیم کشاورز کم شود. با این وجود کشاورز با چه انگیزه و شوقی کار کند؟

وی با گلایه از نرخ درنظر گرفته شده برای گندم، گفت: سال گذشته گندم از کشاورزان ۱۷۰۰ تومان خریداری شد اما در همان موقع پنج میلیون تن گندم با نرخ ۴۵۰۰ تومان از خارج خریداری کردند و امسال هم همین داستان تکرار می‌شود.

سوزنچی با بیان اینکه امسال گندم کشاورزان را ۲۴۰۰ تومان می‌خرند اما ببینید در مرزها چه خبر است، خاطرنشان کرد: جو وارداتی نیز ۱۴۴۰ تومان بوده که امروز ۱۶۰ تومان گران شده اما جو کشاورزان ۱۸۵۰ تومان خریداری می‌شود در حالیکه سال گذشته ۲۲۰۰ تومان بوده است.

رئیس خانه کشاورز استان همدان با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها، تصریح کرد: این کشور تورم داشته یا خیر؟ ۳۰ درصد بر تمام قیمت ها اضافه شده یا خیر؟ پس چرا خرید جو و گندم نرخ به این شکل درنظر گرفته می‌شود؟

سوزنچی با تأکید بر اینکه از جهادکشاورزی استان ناامید هستیم، مطرح کرد: جهادکشاورزی استان نه تنها هیچ کمکی به کشاورزان نمی‌کند بلکه هر روز سنگی جلوی پای ما می‌گذارند.

وی با بیان اینکه دولت گندم و جو کشاورزان را به همان قیمتی که از خارج وارد می‌کند، خریداری کند، گفت: سال گذشته با اینکه گندم در کشور وجود داشت، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن کسری داشتیم چراکه قیمت ها پایین بود و کشاورزان حاضر نبودند محصول خود را به تعاونی‌ها بفروشند و امسال هم حاضر نیستند جو خود را به دولت بفروشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.