کد خبر : 60102
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 14:59

مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی رفع شود

مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی رفع شود
مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی رفع شود

مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی رفع شود
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر مستندسازی، بروزرسانی و اصلاح امور حقوقی سازمان تاکید کرد و گفت: در این راستا رفع مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی مد نظر است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، سیدمجتبی خیام‌نکویی گفت: امروز فرصت مناسبی برای حوزه حقوقی تات فراهم شده است، تا مستندسازی، به‌روزرسانی و اصلاح امور انجام شود.

وی تقویت حوزه حقوقی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی را جز اولویت‌های این سازمان دانست و افزود: اقدامات حقوقی در سازمان باید تا حصول نتیجه پیگیری شود که در آینده مانعی ایجاد نشود. تبیین مسائل حوزه حقوقی در سازمان منجر به افزایش آگاهی افراد نسبت به مسائل حقوقی می‌شود.

وی تهیه نقشه‌های UTM و GIS در ایستگاه‌ها، مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و همچنین بهره‌گیری از توانایی‌های بخش خصوصی حقوقی برای دستیابی به اهداف سازمان و استفاده از فناوری‌های نوین و قانونی برای حل و ردیابی مشکلات حوزه حقوقی را از دیگر موضوعات مدنظر سازمان تات عنوان کرد.

خیام‌نکویی گسترش سفره مردم به واسطه ارزان‌سازی غذا را از اهداف مهم و افزایش تولید گندم تا ۹ میلیون تن را از اقدامات حیاتی این سازمان برشمرد و افزود: حفظ عرصه‌های تحقیقاتی که تولید بذرهای متنوع دارند، امری ضروری است و دفاع از حقوق سازمان باید به موقع، فنی، به نحو حقوقی و مستند باشد.

وی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی در راستای حل معضلات این بخش را که رابطه مستقیم با حوزه حقوقی دارند، از دیگر اقدام‌های حیاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات، در جمع مدیران، کارشناسان حقوقی مؤسسات و مراکز تابعه و وابسته این سازمان، بر حفظ اموال و امکانات دولتی به عنوان امانتی برای نسل آینده تاکید کرد و حراست از اراضی کشاورزی را مهم‌ترین مؤلفه در تأمین امنیت غذایی کشور دانست. ‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.