تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 4:57

راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت برای پایداری منابع پایه نداریم

راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت برای پایداری منابع پایه نداریم
با توجه به شرایط اقلیمی کشور، برای پایداری منابع پایه راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت نداریم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، برای پایداری منابع پایه راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت نداریم.
رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به آنکه اجرای الگوی کشت تصمیم ملی است و نیاز به بودجه کلان دارد، از این رو وزارت جهاد به تنهایی قادر به اجرا و عملیاتی کردن این مصوبه نیست‌.

او با تاکید بر اتخاذ تصمیمات کلان برای اصلاح الگوی کشت افزود: تا زمانیکه مصوبه الگوی کشت اجرا نشود، آمار دقیقی از تولید محصولات نداریم و تولیدکننده تنها با نگاه بازار اقدام به تولید می کند که همین امر منجر به برهم زدن نظم بازار می شود.

نورانی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی به شرط ایجاد زیرساخت و رفع موانع امکان صادرات تا ۱۰ میلیارد دلار وجود دارد.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با توجه به اتخاذ تصمیم کشاورزان مبنی بر سیاست بازار و نبود برنامه صادراتی، محصول روی دست کشاورزان می ماند که بدلیل بحران منابع آبی راهی جز اجرای مصوبه الگوی کشت نداریم.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: برای رونق تولید که به توسعه صادرات محصولات کشاورزی گره خورده است، باید از نظرات تشکل ها و بخش خصوصی استفاده شود چراکه ممنوعیت های گاه و بیگاه صادرات، صدور تعرفه های یک شبه و قوانین سخت گیرانه راه حل تنظیم بازار و رونق تولید داخل نیست‌‌.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.