کد خبر : 18217
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1395 - 8:45

اعطای تسهیلات بلاعوض دولت به کشاورزان

به ازای هر هکتار اجرای سامانه آبیاری میکرو ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود.

خرد بودن اراضی کشاورزی همدان مانع اجرای آبیاری های نوین است

به ازای هر هکتار اجرای سامانه آبیاری میکرو ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود که امیدواریم این مشوق سبب افزایش تقاضای کشاورزان استان همدان شود.

ابراهیم فرامرزی در جمع خبرنگاران افزود: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار سبب صرفه جویی بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعبی آب شده است.
وی با بیان اینکه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی باقی مانده کار دشوار و سختی است تصریح کرد: مابقی اراضی کشاورزی خرد هستند که مشکلات و موانعی برای اجرای این نوع سیستم آبیاری در آنها وجود دارد.
وی ادامه داد: ۷۸ درصد معادل ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی در همدان به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند و ۳۵ هزار هکتار نیز مستعد اجرای این طرح ها هستند.
وی با بیان اینکه استان همدان در زمینه اجرای سامانه های نوین آبیاری پیشرو است افزود: در حال حاضر اجرای سیستم آبیاری نوین یکی از اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی همدان است که براساس اجرای این سیستم، همدان رتبه سوم را در کشور دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مطالعه ، امکان سنجی و شرایط اجرای سیستم آبیاری تحت فشار برای هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی همدان انجام شده است.
فرامرزی با بیان اینکه منتظر تخصیص اعتبار برای اجرای سیستم نوین آبیاری دراین اراضی هستیم افزود: براساس مصوبه مجلس در اوایل سال ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در نظر گرفته شد که هفته های اخیر این رقم مصوب شده و امیدواریم شهریور ماه گشایش اعتبار انجام شود.
وی روش آبیاری میکرو را به عنوان روش جدید با راندمان بالای مصرف آب دانست و گفت: در حال حاضر تقاضا برای اجرای سیستم آبیاری میکرو در سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان موجود است.
به گزارش ایرنا فرامرزی بیان کرد: به ازای هر هکتار اجرای سامانه آبیاری میکرو ۷۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می شود که امیدواریم این مشوق سبب افزایش تقاضای کشاورزان استان همدان شود.
وی گفت: براساس طرح احیا و تعادل بخشی، باید راندمان بخش کشاورزی را در استان همدان افزایش داد که در حال حاضر این راندمان در استان همدان بالاست.
وی با بیان اینکه باید با راندمان ۹۰ درصد بتوان اراضی کشاورزی را به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز کرد گفت: توسعه سامانه های آبیاری، اصلاح و بازسازی قنات ها و عملیات آب و خاک در تولید از اولویتهای این بخش است.
۴٫۵ میلیون تن میزان تولیدات بخش کشاورزی همدان است و ۲۳ درصد از ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
استان همدان از مهمترین قطب های بخش کشاورزی در کشور است و ۱۴۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در استان فعال است که ۲۶ درصد اشتغال استان را بخش کشاورزی بر عهده دارد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.