کد خبر : 10017
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 12:14

۲ میلیون کشاورز در تشکلهای کشاورزی عضو می شوند

دهقان نیوز / تعاون روستایی و دفتر امور تشکل‌های کشاورزی در این بخش نسبت به تشکیل سمن‌ها و حمایت از آنها اقدام می‌کند.

دهقان نیوز / تعاون روستایی و دفتر امور تشکل‌های کشاورزی در این بخش نسبت به تشکیل سمن‌ها و حمایت از آنها اقدام می‌کند.

مدیرکل دفتر امور تشکل‎های کشاورزی کشور از عضویت ۷۰۰ هزار نفر در نظام صنفی کشاورزی خبر داد.

عبدالرضا مسلمی با اشاره به ساز و کار فعالیت تشکل‌های کشاورزی در کشور اظهار کرد: تشکل‌های کشاورزی مجموعه شبکه‌هایی هستند که در قالب نظام صنفی و انجمن‌های داوطلبان سازمان‌های مردم نهاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های کشاورزی در چارچوب حقوقی و مشارکتی در زمینه توسعه مسائل اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی فعالیت دارند، بیان کرد: این شبکه از نظر ساختاری در سه سطح شهرستان، استان و کشور تشکیل شده است.

مدیرکل دفتر امور تشکل‎های کشاورزی کشور با بیان اینکه تاکنون در ۴۲۰ شهرستان از ۴۷۳ شهرستان و ۳۱ استان تشکل مربوط تشکیل شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار کشاورز در سطح کشور عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

مسلمی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای تشکیل شبکه نظام صنفی در ۱۷ شهرستان باقی‌مانده کشور انجام می‎‌شود، گفت: در همین راستا تا پایان برنامه ششم توسعه زمینه عضویت ۲ میلیون کشاورز در این تشکل فراهم خواهد شد.

وی در ادامه از اجرای طرح سازماندهی خبرگان کشاورزی نیز خبر داد و گفت: دفتر امور تشکل‌های کشاورزی به منظور توسعه بخش کشاورزی و ساماندهی وضعیت این بخش از مزرعه تا بازار در دستور کار خود قرار داده است و در این زمینه فعالیت می‌کند.

مدیرکل دفتر امور تشکل‎های کشاورزی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۳۵۰ شهرستان کشور انجمن خبرگان کشاورزی فعال است، اضافه کرد: برخی از این انجمن‌ها در دفاتر و برخی نیز به صورت غیررسمی فعالیت دارند.

مسلمی همچنین از فعالیت کانون خبرگان کشاورزی نیز در ۲۵ استان کشور خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا مجمع ملی خبرگان کشاورزی نیز فعالیت دارد که متشکل از هیأت مدیره‌های استانی است.

مدیرکل دفتر امور تشکل‎های کشاورزی کشور با اشاره به تعریف خبرگان کشاورزی گفت: خبرگان کشاورزی شامل کشاورزان برتر هستند که باید از تجربه‌های آنها در همه مزارع مناطق استفاده کرد.

وی در ادامه از تدوین مجموعه کشاورزی با هدف تشکیل زنجیره ارزش به منظور تکمیل زنجیره تولید و بازار رسانی محصولات در بخش صنایع غذایی، برنج، دانه‌های روغنی، طیور خبر داد و گفت: همچنین با توجه به تصویب قانون انتزاع و واگذاری بخشی از امور بازرگانی به جهاد کشاورزی و سیاست‎‌گذاری‌‎های انجام شده از تولید تا تنظیم بازار ۱۰ قلم کالا برای جهاد کشاورزی، انتظار می‌رود، مسؤولان تلاش لازم را برای ایجاد شبکه‌های جدید فعال در این بخش انجام دهند.

مسلمی همچنین به نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی در توسعه و گسترش بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تعاون روستایی و دفتر امور تشکل‌های کشاورزی در این بخش نسبت به تشکیل سمن‌ها و حمایت از آنها اقدام می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.