کد خبر : 59327
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 5:53

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران:

یک ماه است هیچ پرداختی برای گندم نداشته ایم / جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی بعلت اختلاف نظر، بی نتیجه ماند / مسبب اصلی این تاخیرات، سازمان مدیریت برنامه و بودجه است / مجلس ورود کند / مطالبه‌ای بیش از اجرای قانون نداریم

یک ماه است هیچ پرداختی برای گندم نداشته ایم / جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی بعلت اختلاف نظر، بی نتیجه ماند / مسبب اصلی این تاخیرات، سازمان مدیریت برنامه و بودجه است / مجلس ورود کند / مطالبه‌ای بیش از اجرای قانون نداریم
یک ماه است هیچ پرداختی برای گندم نداشته ایم

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور از بدهی ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت به گندم‌کاران خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده است که تا ۲ هفته آینده این مطالبات پرداخت شود.

علی‌قلی ایمانی در گفتگو با میزان اظهار کرد: دولت حدودا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده که اگر با قیمت ۱۵ هزار تومان محاسبه شود بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه آن خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این مبلغ، تنها ۵۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده، افزود: از یک ماه گذشته تاکنون دولت هیچ پرداختی بابت گندم انجام نداده و وزیر جهاد کشاورزی برای حل این مشکل وعده داده است که تا ۲ هفته آینده مطالبات پرداخت شود.

ایمانی تاکید کرد: روز دوشنبه جلسه قیمت‌گذاری با هدف بررسی قیمت گندم در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برگزار شد که این جلسه به‌علت اختلاف نظر اعضا، بدون حصول نتیجه پایان یافت.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به نامه وزیر سابق جهاد کشاورزی به سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده مبنی بر اظهار نظر این سازمان درخصوص قیمت‌گذاری گندم، گفت: براساس اعلام این سازمان قیمت‌گذاری گندم برعهده سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نبوده و شورای قیمت‌گذاری طبق قانون مصوب، مسئول تعیین نرخ بوده و مصوبات این شورا برای دولت لازم‌الاجرا است.

وی در ادامه افزود: بنیاد ملی گندم‌کاران کشور انتظار دارد برای نتیجه‌گیری و تعیین‌تکلیف قیمت‌گذاری، مجلس شورای اسلامی به این مساله ورود کند؛ چرا که مطالبه‌ای بیش از اجرای قانون نداریم.

ایمانی با تاکید بر اینکه در اول مرداد باید نرخ محصولات کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تعیین شود، گفت: مسبب اصلی این تاخیرات سازمان مدیریت برنامه و بودجه است؛ چراکه سایر اعضا با موضوع قیمت‌گذاری موافقت کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور، بر اساس مصوبه شورای عالی قیمت‌گذاری برای برگزاری جلسات اضطراری، رئیس شورای قیمت‌گذاری یا ۵ عضو از اعضا می‌توانند در صورت نیاز درخواست برگزاری جلسه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.