کد خبر : 16866
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1395 - 11:50

ابراز نارضایتی از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان / کشاورزان: قدر کشاورز را بدانید / مسوولان ما را دریابند

تحویل محصولات کشاورزی به مراکز خرید موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده که لازم است خواسته ها و مشکلاتشان به اطلاع مسئولان برسد.

تحویل محصولات کشاورزی به مراکز خرید موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده که لازم است خواسته ها و مشکلاتشان به اطلاع مسئولان برسد.

 

به گفته آنان، تحویل محصولات کشاورزی به مراکز خرید موجب بروز مشکلاتی برای آنان شده که لازم است خواسته ها و مشکلاتشان به اطلاع مسئولان برسد.
نماینده خبرگان کشاورزی شهرستان جوانرود با ابراز نارضایتی از پرداخت نشدن مطالبات کشاورزان به خبرنگار ایرنا گفت: کشاورزان این شهرستان با هزاران مشکلات توانسته اند بخشی از محصولات خود را برداشت کنند و به مراکز خرید تحویل دهند اما بیش از یک ماه است که در انتظار پرداخت بهای آن هستند.
افراسیاب ظاهری، خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان شد و گفت که آنان مشکلات معیشتی زیادی دارند.
یکی از کشاورزان جوانرودی هم در این باره به ایرنا گفت: کشاورزی که گندم خود را با زحمت فراوان تولید و به سیلوها و مراکز خرید گندم مانند تعاون روستایی تحویل می دهد، انتظار دارد پول آن را به روز دریافت کند.
محمدی می گوید: گندم تولیدی تا قبل از تحویل به سیلو هزینه هایی از جمله حمل بار دارد بنابراین پرداخت سریع پول گندم های خریداری شده توسط شرکت غله و تعاون روستایی ضروری است.
یکی دیگر از کشاورزان این شهرستان می گوید: فصل برداشت گندم که می رسد دولت می گوید بهای گندم را به موقع و به قیمت تضمینی پرداخت می کنیم اما عمل نکردن به این وعده مشکلات زیادی برای گندم کاران ایجاد می کند.
کریم اسماعیلی افزود: کشاورزان وقتی گندم خود به دولت تحویل می دهند انتظار دارند تا با دریافت به موقع بهای آن بدهی مربوط به هزینه های شخم، کود و کمباین را پرداخت کنند.
به گفته وی، وقتی دولت پول گندم را به موقع پرداخت نمی کند گندم کاران مجبورند گندم های خود را زیر قیمت و در بازار آزاد به فروش برسانند تا پول نقد بگیرند و بدهی های خود را به موقع پرداخت کنند.
کشاورز دیگری می گوید: مسئولان مرکز خرید گندم تنها دست رنج قشر کشاورز را در انبارها جمع آوری کرده اند و بهای آن را حتی پس از یک ماه پرداخت نکرده اند؛ در حالی که معیشت روزانه قشر کشاورز تنها از این طریق می گذرد.
به گفته وی، دلالان و واسطه ها این روزها به زمین های کشاورزی مراجعه و همان جا گندم کشاورزان را خریداری می کنند که این کار برای کشاورز بسیار راحت تر است.
این کشاورز می گوید: مسوولان شرکت غله باید قدر کشاورزانی را که گندم خود را به آنها تحویل می دهند، بدانند و پول آنها را هرچه سریعتر پرداخت نمایند.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان جوانرود نیز گفت: تعاون روستایی این شهرستان اقدام به خرید تضمینی گندم کشاورزان کرده و تاکنون پنج هزار و ۱۳۵ تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است.
محمدخان امامی در گفت و گو با ایرنا افزود: فهرست اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل تعاون روستایی می دهند، روزانه به بانک کشاورزی ارسال می شود.
وی یادآور شد: پرداخت مطالبات کشاورزان یک مساله ملی است و ربطی به شهرستان ندارد.
شهرستان جوانرود با ۷۴ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.