کد خبر : 20370
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1395 - 0:37

واحدهای نیمه فعال بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت می گیرند

با فعال شدن این واحدها تحول مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایجاد و شاهد رونق زیر بخش های دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولیدات گیاهی و بخش آبزی پروری خواهیم بود.

با فعال شدن این واحدها تحول مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایجاد و شاهد رونق زیر بخش های دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولیدات گیاهی و بخش آبزی پروری خواهیم بود.

واحدهای نیمه فعال و راکد بخش کشاورزی اردبیل تسهیلات بانکی ارزان قیمت می گیرند.

عدیل سروی  در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد استان افزود: تاکنون بیش از ۶۳۰ طرح با تسهیلات درخواستی چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
او اظهار کرد: به محض ثبت نام و بررسی واحد تخصصی ذیربط لیست های تایید نهایی شده در جلسات کمیته فرعی با حضور نمایندگان بانک های عامل ، دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و واحدهای تخصصی ذیربط مطرح و مصوبات بلافاصله به دبیرخانه ستاد تسهیلات استان ارجاع و پس از تصویب در ستاد تسهیل استان و تایید در سامانه توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به بانکهای عامل معرفی خواهند شد.
او گفت: کمیته فرعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سازمان برای حمایت از تولید و راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و همچنین پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و با برگزاری جلسات با جدیت پیگیری های عملی و کارساز خود را انجام می دهند.
سروی با اشاره به فلسفه نجات بخش و توسعه مدار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل افزود: برنامه ریزی های انجام شده بیانگر عزم جدی این سازمان برای رفع ریشه ای موانع تولید است.
او اظهار کرد: هم اکنون درصدد رفع مشکلات ۳۵۲ واحد دام و طیور ، ۵۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی ، ۱۶ طرح مربوط به تولیدات گیاهی و ۱۰ طرح مربوط به شیلات هستیم که راکد هستند و با فعال شدن این واحدها تحول مهمی در استان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی ایجاد و شاهد رونق زیر بخش های دام و طیور و صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولیدات گیاهی و بخش آبزی پروری خواهیم بود.
وی اضافه کرد: در این طرح عظیم و تاثیرگذار بانک های کشاورزی ، سپه ، ملت ، ملی ، صادرات ، تجارت ، توسعه تعاون ، رفاه کارگران ، پست بانک و صنعت معدن دوش به دوش مسوولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی تسهیلات مورد نیاز را در اختیار این واحدهای تولیدی قرار خواهند داد.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، ۱۲۰ هزار بهره بردار ، ۴٫۲ میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش ۲۸ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش ۳۸ درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
پارسال بیش از نیم میلیون تن محصول گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه ۱۳ به ۴ کشوری ارتقا یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.