کد خبر : 36582
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 9:05

نظام صنفی کشاورزی غیر از صدور پروانه چه می کند؟/نظام صنفی به جایگاه واقعی خود برگردد/نظام صنفی جایگاه اخراجی های بازنشسته نظام مهندسی شده است

نظام مهندسی کشاورزی کشور جوابیه ای صادر کرد.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با صدور جوابیه ای به مطالب منتشر شده در دهقان نیوز واکنش نشان داد. در این جوابیه که از سوی خلف باغی معاون برنامه ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور صادر شده آمده است:

راجع به چالش مصاحبه های مسئولین نظام صنفی کشاورزی در دو ماه اخیر در پی تقاضای تشکیل هیات ویژه برای بررسی جایگاه صدور پروانه فعالیت نظام صنفی چند نکته قابل تامل می باشد:

۱- نامه شماره ۹۶/۳۰۳۴/س/ن مورخ ۳/۸/۹۶ جناب آقای مهندس کبیری نه از سر عناد که از سر دلسوزی پیشگیرانه در جهت جلوگیری از تبعات صدور پروانه های بدون پشتوانه قانونی صادر گردیده است و هدف آن بازگرداندن نظام صنفی کارهای کشاورزی به جایگاه واقعی خود بوده است و به همین دلیل بعد از بارها تذکر و گفتگو، نهایتا به شخص آقای وزیر به دور از هر گونه جنجال و فرافکنی در راستای بررسی موضوع نگاشته شده است.

۲- در جوابها و مصاحبه های اعضای شورای نظام صنفی کارهای کشاورزی به جای پاسخ حقوقی متاسفانه با آدرس غلط دادن و انحراف ذهن کشاورزان، تاکید بر تفرقه و توهین به متخصصین بخش کشاورزی و کشیدن خط تمایز میان بهره بردار و دانش آموختگان بخش بوده که شایسته بود بزرگواران، در پاسخ های خود بجای توهین به قشر دانش آموخته و متخصص بخش و منصوب رییس جمهور بعنوان رییس سازمان نظام مهندسی کشور، بحث را از نظر حقوقی و تخصصی بررسی می کردند و پاسخ مستدل ارائه می نمودند. ایشان چرا دائماً تاکید دارند که سازمان نظام مهندسی توهین نموده است در حالی که در نامه مورد اشاره یا پاسخ ها کوچکترین توهینی وجود ندارد و اصرار بر توهین و تقابل کشاورز و دانش آموختگان بر اساس چه هدفی طراحی گردیده است؟

۳- بزرگواران در نظام صنفی کارهای کشاورزی پاسخ دهند که غیر از صدور پروانه ! چه خدمتی بعد از قریب یک دهه از تصویب آیین نامه هیات وزیران، در فضای کسب و کار کشاورزان و باغداران و زارعین انجام دادند ؟ چرا هنوز بحث صادرات معضل بزرگ تولیده کننده می باشد؟ چرا انار کاران، پسته کاران، انگور کاران و پرتغال کاران هر سال متحمل ضررهای زیاد می گردند؟ چرا نهاده های بی کیفیت در حال توزیع در بازار با قیمتهای عجیب و غریب می باشد؟ و چرا نظام صنفی کارهای کشاورزی بدنبال رفع مشکلات کشاورزان نمی باشد؟ و تنها به دنبال صدور پروانه فعالیت بجای پروانه کسب و بر طبق آیین نامه مورد تصویب هیات وزیران می باشد.

۴- نظام صنفی کارهای کشاورزی که خود برآمده از ماده ۳۵ قانون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشد نباید جایگاه اخراجیهای بازنشسته سازمان نظام مهندسی گردد و متولیان نظام صنفی نباید این تشکل را پایگاه اپوزیسیون نظام مهندسی و مدیریت سنتی گردانند که نقدهای امروز نظام صنفی به عملکرد همین ژنرالهای اخراجی می باشد که متاسفانه علیرغم تاکید بزرگواران در مصاحبه ها و اشاره بر خطا در بکارگیری بازنشستگان، خود اخراجیهای بازنشسته نظام مهندسی را بعنوان هسته فکری و تکیه گاه نظارتی خود انتخاب نمودند که جای بسی تعجب دارد و جا دارد که بازنگری جدی صورت گیرد.

۵- هرگز نظام صنفی کار های کشاورزی اشاره نکرده اند کمتر از ۵ درصد بهره برداران از سازمان نظام مهندسی پروانه فنی دریافت می کنند و ۹۵ درصد از کشاورزان منتظر خدمت و رفع مشکلات و پیگیری امور از نظام صنفی کارهای کشاورزی و تکلیف قشر عظیم کشاورزانی که اتحادیه های قوی، شرکت تعاونی و نماینده ندارند که بخش اعظم تولیدکنندگان محصولات باغی و زراعی و مرتعی و غیره را تشکیل می دهند چه می باشد؟ و برای آنها چه کرده اند و اصرار بر صدور پروانه اجباری ! بجای کارت هویتی و شناسایی انتخابی برای بهره بردار و تغییر نگاه، از کجا نشات می گیرد؟ و آیا در آینده نظام صنفی کارهای کشاورزی جایگاهی در بین کشاورزان خواهد داشت؟ و در آینده به بهای حمایت از واحدهای کوچک و بدون پروانه آیا واحد های صنعتی و نیمه صنعتی تعطیل و ورشکسته نخواهد شد؟

بخش کشاورزی دارای نقاط قوت و ضعف فراوان هست که رفع بسیاری از این مشکلات نیازمند همگرایی و همراهی تشکلهای مختلف دارد و آنجایی که جامعه بهره بردار و جامعه مهندسین و متخصصین بخش، منافع خود را در پویایی بخش، بالندگی و تولید محصول سالم و استاندارد جویا باشد، مطمئنا رفع نگرانی عموم مردم بعنوان مصرف کننده اصلی شاه کلید رفع مشکل بهره برداران و صادرات محصول است. کسانی که خود آدرس اشتباه می دهند عملا بجای ایجاد شکاف و دوقطبی کردن فضای کسب کار بخش کشاورزی بر دو گروه تحصیلکرده و تولیدکننده که قطعا به سود بخش نمی باشد به منافع عامه بهره بردار، متخصص و نهایتا مردم بعنوان مصرف کننده نهایی تکیه کنند.

و سرانجام پیشنهاد این حقیر بعنوان عضو سازمان نظام مهندسی و فردی که حیات سازمان خود را قدرت و پویایی بخش تولید می داند بازنگری در خط اختلاف افکنی و پایبندی به قانون و آیین نامه ها و بررسی مشکلات و اختلافات در فضای آرام و دور از تنش برای رسیدن به گفتگوی محترمانه برای خدمت به بخش و نهایتا جلب نظر مصرف کننده اصلی یعنی مردم و تولید محصولی سالم و استاندارد می باشد.

 

مطالب مرتبط:

– رییس نظام مهندسی کشاورزی کشور خواهان توقف فعالیت نظام صنفی کشاورزی شد

– حاد شدن روابط نظام صنفی و نظام مهندسی کشاورزی !

– پروانه نظام صنفی کشاورزی پشتوانه قانونی ندارد

– مدیریت کشاورزان باید در دست نظام صنفی باشد / از کلیه اعضای نظام صنفی عذرخواهی کنید

– احتمال تصویب طرح اخراج نماینده نظام مهندسی از شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور

– حرمت شکنی های کبیری و اعوانش بالاخره داد ملک زاده را درآورد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.