کد خبر : 25576
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:00

مهندسین ناظر کشاورزی قابلیت مدیر شدن را دارند

از ۱۰ هزار مهندس ناظر که در بخش کشاورزی استخدام شده اند دست کم ۷ تا ۸ درصد آنها بر اساس قانون آمار و احتمال، قابلیت مدیریت را دارند و آنها باید کشف و آموزش داده شوند.

از ۱۰ هزار مهندس ناظر که در بخش کشاورزی استخدام شده اند دست کم ۷ تا ۸ درصد آنها بر اساس قانون آمار و احتمال، قابلیت مدیریت را دارند و آنها باید کشف و آموزش داده شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به هرم سنی مدیریت در این وزارتخانه و کل دولت، رویکرد ما در انتخاب مدیران آینده بخش کشاورزی، جوانگرایی است.

مهندس محمد علی جوادی در حاشیه گردهمایی کانون ارزیابی و توسعه مدیران معاونت توسعه و مدیریت و منابع انسانی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: اغلب مدیران این وزارتخانه بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده اند و خروجی بخش کشاورزی تاییدی بر این ادعا است.

وی با تاکید بر این که درصد جوانگرایی در مدیریت وزارت جهاد کشاورزی باید افزایش یابد، اضافه کرد: اخیرا در حوزه اداره کل ایثارگران به رغم وجود چند کاندیدا برای پست مدیریت، یک مدیر جوان را انتخاب کردیم و از این بابت خوشحالیم.

جوادی با بیان این که کار اصلی کانون ارزیابی و توسعه مدیران در این معاونت، کشف مدیران فکری مستعد و شایسته در بین کارکنان است، اظهار داشت: از ۱۰ هزار مهندس ناظر که در بخش کشاورزی استخدام شده اند دست کم ۷ تا ۸ درصد آنها بر اساس قانون آمار و احتمال، قابلیت مدیریت را دارند و آنها باید کشف و آموزش داده شوند.

وی ارزیابی سالانه مدیران به لحاظ عملکردی، رفتاری، مدیریتی و میزان محبوبیت بین کارکنان را از دیگر برنامه های کانون ارزیابی و توسعه مدیران برشمرد.

انتخاب مدیر مستعد، اعتماد مردم را افزایش می دهد

جوادی در این همایش با بیان این که در وزارت جهاد کشاورزی نزدیک به ۱۰ هزار مدیر در سطح پایه، میانی و ارشد نیاز است، تصریح کرد: اکثر مدیران مورد نیاز از میان جمعیت ۷۲ هزار نفری وزارتخانه در سراسر کشور انتخاب می شوند و باید به افراد برای ظهور شایستگی هایشان میدان داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در عین حال گفت: ارزیابی و کشف مدیران مستعد، سازمان ها را پویا می کند و افراد و تیم های کارا می توانند در بخش کشاورزی تحول ایجاد کنند که برای مردم و نظام امتیاز مثبت تلقی می شود.

وی با تاکید بر این که مدیریت امری فطری و ذاتی است، اذعان داشت: مدیریت در مرحله بعد با آموزش و بکارگیری ابزار ها کامل می شود.

جوادی افزود: انتخاب مدیران مستعد و شایسته، موجب اعتماد مردم به دستگاه های دولتی می شود و ما نیز به این سمت حرکت می کنیم.

وی درعین حال خواست تا اقدامات کانون ارزیابی و توسعه مدیران در استان ها نیز به عنوان الگو برای انتخاب مدیران به اجرا درآید.

فوق العاده شغل کارکنان پی گیری می شود

جوادی در پاسخ به پرسشی در مورد حقوق کارکنان با اذعان به این که میانگین حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سایر وزارتخانه ها کمتر است، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته بند (۱۰) و بند (۵) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا و افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی تحقق یافته که البته هنوز این افزایش مطلوب نیست و ما به دنبال عملیاتی شدن تخصیص ۵۰ درصد فوق العاد شغلی کارکنان هستیم.

وی افزود: دستیابی به این هدف عوامل مختلف از جمله منابع مالی دولت، سازمان استخدامی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بستگی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اتمام برنامه پنجم توسعه، عملیاتی شدن فوق العاد شغل کارکنان این وزارتخانه همچنان قابل پیگیری است.

بنابراین گزارش،پروژه ملی تربیت مدیران آینده توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی به اجرا درآمده و شناسایی،ارزیابی و توانمندسازی سه رویکرد اصلی آن است.

برخورداری از برنامه راهبردی برای توانمند سازی مدیران کنونی،ترویج فرهنگ شایسته سالاری،توسعه و پرورش مدیران آینده اهداف این پروژه را تشکیل می دهد.

بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای،موضوع تصویب نامه شماره ۵۷۹۰۹۵ مورخ سال ۹۵ شورای عالی اداری، از ابتدای سال ۹۷ باید افرادی در سمت های مدیریتی انتخاب شوند که دارای گواهی شایستگی احراز سمت های مدیریتی طرح تربیت مدیران آینده باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

س جمعه , ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

این اقا طوری صحبت کردن که انگار مهندسین تازه استخدام شده بیسوادن. استاد همگی ناظرین مهندس تحصیلکرده دانشگاهی هستن و مثل همکارای قدیمی ما ابتدایی و دیپلمه نیستن که با گذراندن دوره هایی به آنها مدرک لیسانس و بالاتر دادین.
بدبختی کشاورزی این مرز و بوم وضعیت کشاورزیمون همینه