کد خبر : 24315
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1395 - 11:05

مجوز تخصیص آب گلخانه‌های غیرفعال باطل می‌شود

گلخانه‌هایی که به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند، مجوز تخصیص آب آنها ابطال خواهد شد تا ظرفیت جدیدی برای تخصیص آب به گلخانه‌های جدید ایجاد شود.

گلخانه‌هایی که به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند، مجوز تخصیص آب آنها ابطال خواهد شد تا ظرفیت جدیدی برای تخصیص آب به گلخانه‌های جدید ایجاد شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: گلخانه‌هایی که به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند، مجوز تخصیص آب آنها ابطال خواهد شد تا ظرفیت جدیدی برای تخصیص آب به گلخانه‌های جدید ایجاد شود.

محسن دارابی در جلسه‌ای که به منظور بررسی تخصیص آب در بخش کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ظرف یک ماه باید کلیه پروژه‌های گلخانه‌ای که بنا به هر دلیلی متوقف هستند تعیین تکلیف شوند و مجوز تخصیص آب آنها ابطال شود.

وی ادامه داد: این کار ظرفیت استفاده از منابع آبی را برای گلخانه‌های جدید باز خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کرمانشاه سپس به طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای استان اشاره کرد و افزود: از شرکت آب منطقه‌ای تقاضا داریم همکاری لازم را با مجریان این طرح هم از نظر رقم قرارداد و هم زمان آن داشته باشد و مجریان نیز برآورد بازدهی این طرح را مشخص و اعلام کنند.

 خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز توسعه کشت گلخانه‌ای را یکی از اولویت‌های دولت و تاکید استاندار کرمانشاه دانست.

وی از تسهیلات ۹۵۰ میلیارد تومانی که در کشور برای توسعه بخش کشاورزی خصوصا در بخش گلخانه‌ها در نظر گرفته شده یاد  کرد و گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۲٫۵ درصد است و فرصت خوبی را برای استفاده در اختیار استان قرار می‌دهد که مهلت جذب آن نیز تا ۲۰ اسفند است.

به گفته این مسئول، اگرچه امسال ۲۰۰ هکتار توسعه گلخانه برای استان کرمانشاه دیده شده بود، اما سهمیه‌ای که در اقتصاد مقاومتی برای امسال استان در نظر گرفته شده ۵۰ هکتار است.

شهبازی خاطرنشان کرد: البته این سهمیه ۵۰ هکتاری  رقابتی است و به میزان تلاشی که در استان انجام می‌شود بستگی دارد و اگر تلاش نکنیم حتی دو هکتار هم سهم نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۴۶ منطقه به منظور احداث گلخانه‌ها در استان شناسایی شده، یادآوری کرد: بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم مجوز برای تخصیص آب ۲۰ مورد از این مناطق صادر شد، اما در نهایت هیچکدام از این مجوزها منجر به تامین آب و آغاز عملیات اجرایی نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از شرکت آب منطقه‌ای تقاضا کرد، تخصیص آب حداقل برای این ۲۰ مورد که بررسی‌های لازم در خصوص آنها صورت گرفته، انجام شود.

شهبازی سپس اشاره‌ای به طرح پروش ماهی در قفس هم اشاره کرد و یادآور شد: زمان بازدهی این طرح سه تا پنج ساله است که باید زمان بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

در ادامه کیاست امیریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از همکاری کافی برای تامین آب گلخانه‌ای استان خبر داد و عنوان کرد: در وهله اول باید تکلیف طرح‌های قدیمی که ممکن است متوقف باشند مشخص شود تا ظرفیت جدیدی برای تخصیص آب ایجاد شود، زیرا برخی از این طرح‌ها اگرچه مجوز آب برای گلخانه را اخذ کرده‌اند، اما آب را برای مصارف دیگری به کار می‌برند.

وی در خصوص طرح پرورش ماهی در قفس نیز اظهار کرد: باید مشخص شود این طرح چه میزان بازدهی و تولید دارد تا منابع ما هدر نرود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ما صفر تا ۱۰۰ دریاچه یک سد  را برای ۱٫۵ سال با رقم مناسبی در اختیار مجریان این طرح قرار دادیم، اما باید مشخص شود میزان تولید و بازدهی این طرح چقدر است و آیا نتیجه خواهد داد یا نه، در این صورت همکاری بیشتری را برای تخفیف در قرارداد و افزایش و تمدید زمان آن خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.