کد خبر : 25801
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1395 - 20:10

جبران عقب ماندگی کشاورزی ایران سرمایه می خواهد

اگر در بخش کشاورزی سرمایه گذاری انجام شده و تکنولوژی نیز تزریق شود با وجود محدودیت منابع آبی، کشاورزی ایران پاسخگوی نیاز مردم کشور خواهد بود.

اگر در بخش کشاورزی سرمایه گذاری انجام شده و تکنولوژی نیز تزریق شود با وجود محدودیت منابع آبی، کشاورزی ایران پاسخگوی نیاز مردم کشور خواهد بود.

جبران عقب ماندگی بخش کشاورزی ایران ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه می خواهد

 اسکندر زند در حاشیه بازدید از باغ گیاه شناسی کاشان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به روند رو به رشد جمعیت کشور اظهار کرد: اگر در بخش کشاورزی سرمایه گذاری انجام شده و تکنولوژی نیز تزریق شود با وجود محدودیت منابع آبی، کشاورزی ایران پاسخگوی نیاز مردم کشور خواهد بود.
وی تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری و تکنولوژی به روال کنونی در بخش کشاورزی پیش رود، به طور یقین محصولات تولیدی کشاورزی کشور در آینده با توجه به افزایش جمعیت و کمبود آب پاسخگوی نیاز جمعیت نخواهد بود.
زند با بیان این که بازار، سرمایه، نیروی انسانی و تکنولوژی از عامل های مهم برای توسعه کشاورزی هستند افزود: مهم تر از همه این ها، سرمایه گذاری دربخش کشاورزی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در ایران از هر ۱۰۰۰ ریال، ۴۰ ریال آن در بخش کشاورزی هزینه می شود.
وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه اگر بتوانیم یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را اجرا و در آن موضوع آب و الگوی کشت را پیاده کنیم کار بسیار برزگ و زیربنایی را برای کشاورزی ایران انجام داده ایم.
زند از اجرای طرح های بزرگ استفاده از ضایعات کشاورزی برای تغذیه دام خبر داد واظهار کرد: روز گذشته یکی از این طرح ها در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کارخانه تبدیل ضایعات کشاورزی به تغذیه دام دزفول برای بهره وری یک میلیون تن سرشاخه نیشکر برای تغذیه دام راه اندازی شد که تولیدات آن چهار هزار تن است.
زند تصریح کرد: راه اندازی ۱۰ کارخانه استفاده از ضایعات کشاورزی برای تغذیه دام در کشور با سرمایه گذاری هر کدام ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
به گفته وی حدود ۷۰ میلیون تن محصولات کشاورزی برای تغذیه دام در کشور نیاز است که هم اکنون ۱۰ میلیون تن آن از خارج وارد کشور می شود.
وی در خصوص باغ گیاه شناسی کاشان نیز توضیح داد: این باغ یکی از شش باغ گیاه شناسی کشور است که زیرساختارهای آن به لحاظ ملی و منطقه ای مورد غفلت قرار گرفته است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: مقرر شده است مسئولان استانی و شهرستانی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای رونق گرفتن این باغ همکاری و هماهنگی های لازم را داشته باشند تا نوروز امسال شاهد ورود گردشگران به این مجموعه باشیم.
در این بازید برخی مشکلات باغ گیاه شناسی کاشان از جمله محصور کردن باغ، تقویت نیروی انسانی، خودرو کمک دار و دیوار کشی باغ مطرح شد.
باغ گیاه شناسی کاشان با ۸۰ هکتار وسعت و یک حلقه چاه عمیق ۱۸۰ متری درسال ۶۵ تاسیس شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.