کد خبر : 702
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آبان 1394 - 14:45

تعاون روستایی به کمک شرکت های کشاورزی آمد

دهقان نیوز / افزایش اراضی باغی نشان می دهد که کشاورزان به دلیل مسائل اقتصادی به سمت باغداری روی آورده اند.

دهقان نیوز / افزایش اراضی باغی نشان می دهد که کشاورزان به دلیل مسائل اقتصادی به سمت باغداری روی آورده اند.

به گزارش دهقان نیوز، مدیرعامل دفتر نظام بهره برداری سازمان تعاون روستایی از انعقاد تفاهم نامه هایی با شرکت های کشاورزی برای توسعه محصولات گلخانه ای با هدف استفاده بهینه از منابع آبی خبر داد.

نادر علیزاده افزود: بر اساس این تفاهم نامه ها، تولید محصولات سبزی و صیفی در گلخانه ها و در فضای بسته به منظور مدیریت آب و استفاده بهینه از منابع آبی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه محصولات گلخانه ای توسعه کشاورزی را به دنبال دارد، یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه ای که با شرکت های کشاورزی منعقد شده است، کشت محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی در تراکنش متناسب و بر اساس الگو صورت می گیرد.

وی با اشاره به سرشماری کشاورزی سال ۹۳ ، گفت: در مقایسه با سرشماری کشاورزی سال ۱۳۸۲ ، اراضی زیرکشت از ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار به ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار رسیده که نشان از کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری است.

وی با بیان اینکه سرانه زمین کشاورزی از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار در سرشماری سال ۱۳۹۳ رسیده است، گفت: در سرشماری سال ۱۳۸۲ مساحت زمین های زراعی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بوده است

به گفته وی، این رقم در سرشماری کشاورزی سال ۱۳۹۳ به ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار کاهش یافته است.

مدیرعامل دفتر نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی همچنین گفت: افزایش اراضی باغی نشان می دهد که کشاورزان به دلیل مسائل اقتصادی به سمت باغداری روی آورده اند.

علیزاده با بیان اینکه اراضی باغی رو به افزایش است ادامه داد: به طوری که در سرشماری اراضی سال ۸۲ اراضی باغی یک میلیون و ۶۴۸ هزار هکتار بوده که این رقم به یک میلیون ۷۰۴ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد بهره برداران از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سرشماری کشاورزی سال ۱۳۸۲ به چهار میلیون و ۴۳ هزار نفر در سرشماری کشاورزی سال گذشته رسیده که نشان از کاهش ۲۵۷ هزار نفری بهره برداران کشاورزی است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته روند خرد شدن اراضی کشاورزی افزایش یافته به طور که اراضی کمتر از ۲ هزار هکتار در سال ۱۳۸۲ از ۵۰ درصد به ۵۲٫۳ در سرشماری سال ۱۳۸۳ رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.