کد خبر : 2039
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 دی 1394 - 15:53

تصویب ساخت ۱۰ هزار هکتار گلخانه از سوی وزارت جهاد کشاورزی

دهقان نیوز / سازمان جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت های منطقه طرحی را برای افزایش گلخانه ها به وزارت جهاد کشاورزی ارائه داد که بعد از بازنگری در افزایش سطح از هفت هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / سازمان جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت های منطقه طرحی را برای افزایش گلخانه ها به وزارت جهاد کشاورزی ارائه داد که بعد از بازنگری در افزایش سطح از هفت هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

 

رضا نجفی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های آبی و خاکی و کاهش نزولات جوی که خود باعث افت ذخیره سفره های آب زیر زمینی در استان می شود استفاده از شیوه های جدید یک اقدام مهم و ضروری است.
وی ادامه داد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با توجه به ظرفیت های منطقه طرحی را برای افزایش گلخانه ها به وزارت جهاد کشاورزی ارائه داد که بعد از بازنگری در افزایش سطح از هفت هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار مورد تصویب قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هم اینک چهار هزار و ۸۰۰ واحد گلخانه در گستره ۲۶۰ هکتار در سیستان و بلوچستان وجود دارد افزود: گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی، سبزیجات برگی و گل شاخه بریده رز عمده محصولات تولیدی گلخانه های سیستان و بلوچستان است که با راه اندازی گلخانه های جدید ضمن استفاده بهینه از منابع موجود و تامین نیاز بازار داخلی و خارجی فرصت های مطلوبی در زمینه اشتغال زایی در استان ایجاد که پیش بینی می شود ۲۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه برای اجرای این طرح ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است در صورت تامین منابع مالی، این طرح از سال آینده به مدت پنج سال در قالب برنامه ششم توسعه اجرایی خواهد شد.
نجفی خاطر نشان کرد: از مجموع گلخانه های مصوب حدود سه هزار هکتار در شمال سیستان و بلوچستان و بقیه در جنوب استان احداث می شوند.
وی خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از منابع آب و خاک نسبت به کشت باز، تولید محصولات با کیفیت بالا به دلیل پرورش گیاهان در محیط کشت کنترل شده، استفاده از بذرهای اصلاح شده، ایجاد اشتغال پایدار و امکان مبارزه بیشتر و بهتر با بیماری ها از جمله مزایای کشت گلخانه است.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
۷۳۱۶ / ۶۰۸۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ی یکشنبه , ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۹:۴۲

شما هنوز سایتهای گلخانه ای را که قبلا نصف و نیمه رها شدن درست کنید باقیش پیش کش
فقط شعارهای دهن پرکن میدین