کد خبر : 17984
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1395 - 13:14

بهبود ارتباط بهره برداران با کارشناسان کشاورزی

دولت یازدهم به مقوله امنیت غذایی توجه خاصی کرده و جلب رضایت و اعتماد کشاورزان اولویت اول اجرای طرح های کشاورزی است

 

دولت یازدهم به مقوله امنیت غذایی توجه خاصی کرده و جلب رضایت و اعتماد کشاورزان اولویت اول اجرای طرح های کشاورزی است

دلاور حیدر پور در چهارمین نشست فصلی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور در هتل اسرم ساری افزود: بعضی از اقدامات یک دهه گذشته در حوزه توزیع نهاده های کشاورزی ، مکانیزاسیون ناقص ، اعلام نکردن قیمت خرید و پرداخت نشدن بموقع پول خرید تضمینی محصولات کشاورزی ، واردات بی رویه ، نوسانات قیمت و بی توجهی به بازار و الگوی کشت ، اعتماد کشاورزان برای حفظ عرصه های کشاورزی را کم رنگ کرده است.
وی با اظهار اینکه دولت یازدهم به مقوله امنیت غذایی توجه خاصی کرده و جلب رضایت و اعتماد کشاورزان اولویت اول اجرای طرح های کشاورزی است، ادامه داد: این رویکرد سبب شد تا بعد از سه سال از روی کار امدن دولت تدبیر و امید ،امروز طرح های خوداتکایی تولیدات محصولات کشاورزی به ویژه گندم محقق شد.
حیدر پور با اشاره به این نکته که دولت یازدهم در دو سال گذشته سخت ترین شرایط مالی را داشته است ،افزود: در این شرایط هنوز افرادی خواهان این هستند تا دستاوردهای دولت را کمرنگ نشان دهند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تولید بذور اصلاح شده ، تغذیه گیاهی ، تهیه و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی به ویژه کود های شیمیایی و جذب نیروهای کارشناسی و حضور آنان در مزارع را از خدمات وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم عنوان کرد.
حیدر پور بر لزوم آموزش و ارتقاء مهارتی کشاورزان که درگذشته مورد غفلت قرار گرفته بود، تاکید کرد و اظهار داشت: باید ارتباط فنی و تخصصی کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی تقویت و گسترش بیابد.
حیدرپور جلوگیری از تغییر غیر قانونی کاربری زمین های کشاورزی را از دستاورهای مهم دولت یازدهم در استان های شمالی نام برد و گفت: حفظ اراضی کشاورزی زراعی و باغی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است وباید از روند تغییر کاربری بویژه در نوار ساحلی استان های شمالی جلوگیری شود.
وی به نقش مازندران در تولید محصول استراتژیک برنج اشاره کرد و گفت: تولید این محصول طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر عهده مازندران و گیلان است و حفظ شالیزارها باید انجام شود.
حیدرپور اضافه کرد: تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغی در گذشته سبب شد تا نگاه منفی نسبت به همکاران بخش کشاورزی در دهستان ها بوجود بیاید.
بر اساس آمار دادگستری مازندران ،از سال ۸۸ تا کنون سه هزار و ۸۲۵ فقره پرونده تغییر غیر قانونی کاربری اراضی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به محاکم قضایی استان ارائه شده است.
مازندران ۶۷ مرکز خدمات کشاورزی و حدود ۴۷۰هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
آبیاری میکرو، الگوی کشت، عملکرد مکانیزاسیون و بررسی عملکرد و مشکلات جهاد کشاورزی در تولید محصولات مختلف کشاورزی از جمله دانه روغنی کلزا، چغندر قند ، گندم، جو، ذرت ، سیب زمینی، پیاز، پنبه از عنوان ها و برنامه های نشست دو روزه معاونان بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سراسر کشور در ساری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.