کد خبر : 19387
تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1395 - 10:25

با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز / بهره گیری از ظرفیت ۳۰ هزار مهندس کشاورزی

در این طرح از توان مهندسان بسیجی، اساتید بسیجی و دانشجویان بسیجی در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی در کشور استفاده می شود.

در این طرح از توان مهندسان بسیجی، اساتید بسیجی و دانشجویان بسیجی در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی در کشور استفاده می شود.

۶ هزار پایگاه برای اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز برنامه ریزی شد

 محمدرضا جهانسوز در نشست با مهندسان و کشاورزان خبره بخش کشاورزی جنوب کرمان افزود: با توجه به حجم بالای واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی و مشکلات به وجود آمده در این زمینه سازمان بسیج در راستای طرح های ویژه خود و مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی اقدام به طراحی طرح ویژه ملی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی کرده است.
وی گفت: در این طرح از توان مهندسان بسیجی، اساتید بسیجی و دانشجویان بسیجی در جهت ارتقا و پایداری تولید محصولات کشاورزی در کشور استفاده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور بیش از ۳۰ هزار مهندس بسیجی کشاورزی وجود دارد تصریح کرد: با بهره گیری از توانمندی این افراد و تشکیل کانون های ویژه، هم در زمینه ارتقای مسائل فرهنگی و هم در زمینه های اقتصادی و بخش بسیار اصلی و اساسی اقتصاد کشور که همان کشاورزی است، فعالیت می شود.
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: در این زمینه طرح خاصی به نام علمی سازی کشاورزی برنامه ریزی شده که خاستگاه این طرح پایگاه های بسیج روستایی است.
وی بیان کرد: با استفاده از توانمندی مهندسان بسیجی کشور در این پایگاه ها مبادرت به برقراری جلسات آموزشی و ترویجی می کنیم.
جهانسوز با اشاره به امضای تفاهم نامه این سازمان با وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد با حمایت های لازم از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور از نظر ساختاری، علمی، آموزشی و ترویجی و با استفاده از کشاورزان خبره و نمونه و شبکه هایی که در بخش کشاورزی وجود دارد، گام اساسی در ارتباط با ارتقای عملکرد در بخش کشاورزی برداشته شود.
وی از اجرایی شدن برنامه های طرح بسیج همگام با کشاورز در بیش از ۳ هزار پایگاه بسیج روستایی کشور خبر داد و گفت: مهندسان کشاورز در مزارع و باغ ها کشاورزان را در زمینه های مختلف آموزش و مشاوره می دهند تا از ضررها و شکست های پس از فصل برداشت جلوگیری شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت هم گفت: جنوب استان کرمان در حال حاضر بیش از چهار هزار مهندس و کارشناس کشاورزی دارد که این ظرفیت کمک به تولید و رونق منطقه است.
علی سالاری افزود: این منطقه قطب کشاورزی است لذا با اجرای این طرح در منطقه کمک خوبی به کشاورزان این منطقه می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت بسیج در جهت اعتلای بخش کشاورزی استفاده کرد و سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از این طرح استقبال خوبی کرده است.
فرمانده قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان جیرفت گفت: در شهرستان جیرفت ۶۰ پایگاه را برای طرح بسیج همگام با کشاورز فعال کردیم.
سرهنگ پاسدار غلامعلی سالاری افزود: از طریق این تعداد پایگاه ها اطلاعات کشاورزی و کلاس های آموزشی برای کشاورزان این شهرستان برگزار می شود تا شاهد بهره وری بیشتر این بخش باشیم.
وی تصریح کرد: با همکاری مهندسین کشاورزی مسایل آموزشی به کشاورزان ارایه می شود که طی یکسال گذشته شاهد بیش از ۳۰ درصد افزایش کیفیت محصول در مناطق دارای پایگاه بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

د دوشنبه , ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۵۶

موازی کاری