کد خبر : 440
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مهر 1394 - 8:07

بانک کشاورزی سخت گیری می کند /  بانک کشاورزی برای تسهیلات بلاعوض هم ضامن می خواهد !

دهقان نیوز / به دلیل وجود برخی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها، کشاورزان تمایلی به استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی ندارند. ۸۵ درصد تسهیلات برای انجام آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض پرداخت می‌‌شود اما بانک کشاورزی برای این ۸۵ درصد نیز از کشاورز تضمین می‌خواهد.

دهقان نیوز / به دلیل وجود برخی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها، کشاورزان تمایلی به استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی ندارند. ۸۵ درصد تسهیلات برای انجام آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض پرداخت می‌‌شود اما بانک کشاورزی برای این ۸۵ درصد نیز از کشاورز تضمین می‌خواهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به کاهش سطح زیر کشت کلزا در همدان گفت: متاسفانه تبلیغات ساخته شده‌ای به دنبال کم کردن اشتیاق کشاورزان برای کشت کلزاست.

به گزارش دهقان نیوز از همدان، جواد رشیدی گفته  در بخش مشکلات تغییر کاربری پس از جلسات با قوه قضاییه، جهاد کشاورزی می‌تواند در راستای تخریب و اجرای حکم ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ارزش افزوده استان همدان از بخش کشاورزی است، وجود برخی از مشکلات در بخش کشاورزی را موجب تعطیلی ۳۰ درصد از اقتصاد استان دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با انتقاد از عملکرد کارخانه‌های آرد نهاوند و رزن در بحث تحویل سبوس به تعاونی دامداران گفته این امر به طور جدی نیازمند پیگیری است و همکاری کارخانه آرد نهاوند در این خصوص کاملا صفر است.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزان ۵۰۰ هکتار از سطح اراضی را برای کشت کلزا در نظر گرفته‌اند، افزود: متاسفانه تبلیغات ساخته شده‌ای به دنبال این است که اشتیاق کشاورزان برای کشت کلزا را کم کند.

مدیر جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کلزا در همدان و دیگر مناطق کشور کم شده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد واردکنندگان روغن با کشت کلزا در کشور موافق نیستند و تلاش می‌کنند کشاورزان به سمت کشت کلزا نروند.

وی با بیان اینکه دولت خرید تضمینی کلزا از کشاورزان را دارد، افزود: دولت در بحث کشت کلزا حمایت خوبی از کشاورزان می‌کند و ماشین‌آلات را به موضع تحویل می‎دهد، بیمه‌ها نیز در این خصوص پرداخت صد درصدی خسارت را تعهد کرده‌اند.

رشیدی با اشاره به اینکه سهم استان همدان در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار ۱۲ هزار هکتار است، گفت: برای شهرستان همدان نیز در این خصوص یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار ۷۳ مورد تقاضا داشتیم که در این راستا ۲ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت به کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به دلیل وجود برخی از مشکلات و سخت‌گیری‌ها، کشاورزان تمایلی به استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی ندارند، گفت: ۸۵ درصد تسهیلات برای انجام آبیاری تحت فشار به صورت بلاعوض پرداخت می‌‌شود اما بانک کشاورزی برای این ۸۵ درصد نیز از کشاورز تضمین می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه سود تسهیلات بانک کشاورزی برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار ۱۷ درصد است، بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۸۹ هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند و ۳۷۲ هکتار را کشاورزان بدون استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی انجام داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.