کد خبر : 1766
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 11:40

اولویت وزارت جهاد کشاورزی ؛ اجرای طرح توسعه گلخانه ای / انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به واحدهای گلخانه ای

دهقان نیوز / در برنامه ششم و هفتم یکی از اولویتهای مهم در وزارت جهادکشاورزی طرح توسعه گلخانه ای است که این طرح در اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی کردن در حال تدوین این برنامه مهم است.

دهقان نیوز / در برنامه ششم و هفتم یکی از اولویتهای مهم در وزارت جهادکشاورزی طرح توسعه گلخانه ای است که این طرح در اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی کردن در حال تدوین این برنامه مهم است.

 

به گزارش خبرنگار دهقان نیوز، محمد علی طهماسبی در هفتمین جلسه توسعه کشت گلخانه ای استان تهران افزود: مساحت گلخانه ها در کشور حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار است و با توجه به وسعت کشور و خشکسالی های اخیر و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و تامین سبزی سالم طرح توسعه گلخانه ای در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شد.
وی اظهارکرد: در برنامه ششم و هفتم یکی از اولویتهای مهم در وزارت جهادکشاورزی طرح توسعه گلخانه ای است که این طرح در اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرایی کردن در حال تدوین این برنامه مهم است.
معاون وزیرجهادکشاورزی درباره تسهیلات بانکی و منابع تسهیلاتی مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز گفت: تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و همچنین از بخش منابع داخلی بانک کشاورزی نیز تسهیلاتی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: از محل منابع داخلی بانک کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد ریال خط اعتباری ایجاد شده و وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است میزان این تسهیلات را افزایش داده تا بتواند کمک های بیشتری را به متقاضیان طرح توسعه گلخانه ای ارائه کند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: سود تسهیلات در صندوق ملی در مناطق غیر برخوردار ۱۰ درصد، در مناطق برخوردار ۱۴ درصد است و همچنین تسهیلات بانک کشاورزی نیز ۱۸ درصد است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: در اثر تغییرات اقلیمی ضروری است کشت های سبزی و صیفی را از فضای آزاد به فضای بسته و گلخانه ای منتقل کنیم.
علی اشرف منصوری اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست توسعه گلخانه ای از سوی معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی بلافاصله عملیات اجرایی آن در سطح استان آغاز و با همکاری و حمایت های خوبی که از طریق فرمانداران و مسئولان استان بوجود آمد در حال حاضر ۵۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۸۰ هکتار برای ایجاد گلخانه تشکیل پرونده داده ایم.
وی ادامه داد: در فضای گلخانه ای در بخش بهره وری مصرف و راندمان آب و همچنین استفاده از منابع خاک اگر بخواهیم معادل سازی کنیم تقریبا برابر ۱۲ درصد فضای آزاد افزایش تولید داریم و در این زمینه می توان در بخش آب و خاک صرفه جویی کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به خط اعتباری ایجاد شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی از تمامی کشاورزان، بهره برداران و سرمایه گذاران که تمایل دارند در این طرح سرمایه گذاری کنند برای اخذ مجوز در مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستانها تشکیل پرونده دهند و مراحل قانونی اخذ مجوز در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.
وی تصریح کرد: در میزان تسهیلات برای توسعه واحدهای گلخانه ای محدودیتی نداریم و به هر میزان که افراد بخواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند ما و بانک کشاورزی آمادگی داریم پرونده ها را برای اخذ مجوز بصورت خارج نوبت بررسی کنیم.
منصوری درباره سوخت واحدهای گلخانه ای نیز گفت: ما توصیه می کنیم واحدهای گلخانه ای برای سوخت مورد نیاز از گاز استفاده کنند و در این راستا با شرکت گاز نیز هماهنگی لازم انجام شده و مشکل خاصی نیست.
وی با بیان اینکه در استان تهران حدود ۸۰۰ هکتار از واحدهای گلخانه ای سنتی هستند افزود: یکی از برنامه های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این است که این واحدهای گلخانه ای را از سنتی به صنعتی تبدیل کنیم که بخشی از این کار در حال انجام است که امیدواریم تا سال آینده تمامی گلخانه های سنتی استان را به صنعتی تبدیل کنیم.
همچنین در این جلسه معاون وزیر جهادکشاورزی به منظور اجرای دقیق طرح توسعه واحدهای گلخانه ای در استان تهران از علی اشرف منصوری ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تقدیر کرد.
تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.