کد خبر : 40214
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 فروردین 1397 - 14:10

انتصاب من در تعاون روستایی در حد گمانه زنی است / تداوم حیات تعاون روستایی به شیوه سنتی ممکن نیست

هنوز به بنده چنین چیزی اعلام نشده است.

حسین شیرزاد دستیار وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخبار منتشر شده پیرامون انتصاب احتمالی وی بعنوان مدیرعامل جدید تعاون روستایی کشور به دهقان نیوز گفت: انتصاب من در تعاون روستایی در حد گمانه زنی و حرف و حدیث اداری بوده و هنوز به بنده چنین چیزی اعلام نشده است.

شیرزاد با اشاره به اینکه برای معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با من صحبت هایی شده است که آن هم بطور جدی دنبال نشد گفت: از آنجایی که حوزه فعالیت تعاون روستایی و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تقریبا به هم نزدیک است و مباحث کشاورزی و بازرگانی در هر دو وجود دارد لذا موضوع تعاون روستایی را هم دنبال می کنم.

وی با تاکید بر اینکه تعاون روستایی نیازمند گفتگوی ملی با ۴٫۵ میلیون کشاورز است گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی هایی که با آن مواجه هستیم، رویکرد جدیدی را در تعاون روستایی می طلبد. در دوره جدید اقلیمی باید با ۴٫۵ میلیون کشاورز صحبت کرد و شیوه های جدید تولید را به آنها آموزش داد و این از وظایف تعاون روستایی است.

وی افزود: تعاون روستایی نمی تواند به شیوه سنتی و قدیمی به حیات خود ادامه بدهد. تعاون روستایی باید شیوه تولید کشاورزان را تغییر دهد و با کشاورزان گفتگو و مشارکت داشته باشد. باید فصلی نو از تعاونی ها در حوزه تعاون روستایی شکل بگیرد و در این خصوص باید بسترهای قانونی لازم هم فراهم شود.

حسین شیرزاد تاکید کرد: نیازمند نظام های بهره برداری تازه ای در کشاورزی بر اساس شرایط موجود هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع آموزش های جدید در تعاون روستایی گفت: سیستم نرم افزاری تعاون روستایی مربوط به سال ۱۳۴۰ است در حالی که به ایرانِ ۱۴۰۴ فکر می کنیم!

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام صنفی کشاورزی گفت: نظام صنفی کشاورزی هویت بخش کشاورزی است و نیازمند تقویت است. بخشی از وظایف دولتی باید به نظام صنفی کشاورزی واگذار شود اگر چه چون در ابتدای راه هستیم شاید مشکلاتی در این خصوص وجود داشته باشد که البته طبیعی است و چاره ای جز این نداریم.

دستیار وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عملکرد نظام صنفی کشاورزی ایده آل نیست گفت: نظام صنفی کشاورزی سهمی از قدرت و چانه زنی ندارد.

شیرزاد با تاکید بر اینکه بخشی از فعالیت های تعاون روستایی باید به تعاونی های تخصصی واگذار شود گفت: برای نمونه باید کشت و صنعت هایی که ضرر ده هستند در قالب تشکلهای سهامی زراعی به مردم واگذار شوند. تعاونی های تخصصی در حوزه تعاون روستایی باید خودشان وارد مبادلات بازار شوند و ایفای نقش کنند. تحصیلکرده های زیادی در کشور داریم که در کنار افراد متخصص می توانند یک ظرفیت باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.