کد خبر : 44440
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397 - 12:49

انتصاب در تعاون روستایی کشور / سیاح حکم گرفت

مشاور مدیرعامل در امور نظام صنفی کشاورزی منصوب گردید.

مشاور مدیرعامل تعاون روستایی در امور نظام صنفی کشاورزی منصوب گردید.

مشاور امور نظام صنفی کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران: نظامهای صنفی کشاورزی بدانند که برای احقاق حقوق باید بخواهند، مطالبه گر باشند و این حق آنهاست.

طی حکمی از سوی حسین شیرزاد رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، عباس سیاح به عنوان مشاور مدیرعامل در امور نظام صنفی کشاورزی منصوب گردید.

مشاور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در امور نظام صنفی کشاورزی در تشریح امور محوله مورد پیگیری در این حوزه گفت: با توجه به چارت سازمانی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران که تنها دو پست مشاور برای مدیرعامل در نظر گرفته شده و در نظر گرفتن یکی از سمت های مشاور مدیرعامل سازمان به حوزه امور نظامهای صنفی کشاورزی حاکی از نگاه ویژه مدیریت ارشد سازمان به موضوع نظام صنفی کشاورزی و جایگاه و اهمیت آن می باشد.

عباس سیاح افزود: طی صحبت ها و دیدگاه های رئیس محترم هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و تاکید بر این موضوع که می بایست با همکاری و هماهنگی دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد، جایگاه واقعی نظام صنفی کشاورزی که قانونگذار در بدو تصویب قانون مربوطه نیز بدان تصریح داشته، ارتقاء یابد تا این نظام با حمایت های قانونی و توانمندسازی آن و تقویت ارتباطات با نهادها و دستگاه ها و سایر تشکل ها بر اساس قوانین و آیین نامه های مربوطه به جایگاهی برسد که در تحقق رسالت واقعی خود به عنوان یک تشکل صنفی تاثیرگذار با قدرت چانه زنی بسیار بالا با دستگاه ها و حاکمیت در جهت نائل شدن کشاورزان به حقوق حقه و مسَلّم خود اثرگذار باشد.

وی در باره چالش ها و مسائل اصلی نظام های صنفی کشاورزی اظهار داشت: اولین چالشی که در این ارتباط مشهود است، عدم خودباوری اعضای نظام صنفی به تشکیلات و آن جایگاهی است که می توانند و می بایست داشته باشند. دومین چالش، عدم پذیرش واقعیت نظام صنفی توسط برخی از مسئولان دولتی است. اگر ما بتوانیم آن انگیزه و اراده را برای صنف ایجاد کنیم که به جایگاه واقعی خود و حق مسَلمی که قانونگذار برایشان مشخص کرده است پی ببرند و در کنار این مساله، همکاران دولتی را هم قانع کنیم که باید عمده وظایفی که می بایست واگذار نمایند ولی متأسفانه مقاومتهایی است برای واگذاری، را به صنف واگذار نمایند.

سیاح تاکید کرد: به حداقل رساندن چالش های نظام صنفی، بحث هایی نظیر امور مالیاتی، دادگستری، تامین اجتماعی، بیمه محصولات، صنعت و تجارت و غیره باید مورد پیگیری دائمی باشند. از طرفی در هر بخشی که نظام صنفی پذیرفته نشده است ما چالش داریم و باید آن بخش را با تعامل و ارتباط قانع کنیم تا این پذیرش ایجاد شود و چالش فی مابین برطرف شود.

مشاور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در امور نظام صنفی کشاورزی در ادامه افزود: مهمترین اولویت همانا ایجاد باور در بین ارکان نظام صنفی به تشکیلات و جایگاهی که دارند می باشد. متاسفانه هنوز بیشتر ارکان نظام در استان ها به این باور نرسیده اند که نظام صنفی دارای چه ظرفیتها و توانمندی هایی است که می تواند مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد. نظامهای صنفی بدانند که برای احقاق حقوق باید بخواهند، مطالبه گر باشند و این حق آنهاست. سپس این پرسش مطرح می شود که چه طور این خواستن و مطالبه گری انجام شود؟ اینجاست که می گوییم راه های قانونی برای این احقاق حقوق در تعامل با مجموعه دولت موجود است که باید بررسی، شناسایی و مورد پیگیری قرار گیرند که برای تحقق آن به هماهنگی همدیگر نیاز داریم..

سیاح در باره راهکارهای پیشنهادی و برنامه های مورد تاکید گفت: یکی از مواردی که مورد نظر است و باید با کمک و هماهنگی دفتر ساماندهی صنوف به انجام رسانیده شود، سازماندهی نشست های هماهنگی با شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی می باشد. از آنجا که ما در اغلب موارد از زاویه دید دولت و بخش دولتی به قضایا نگاه می کنیم اما ارکان نظام های صنفی بعنوان نمایندگان استان های مختلف کشور از زاویه اجرا به موضوعات نگاه و چالش ها را رصد می کنند. اگر بتوانیم این نگاه ستاد و صف را با یکدیگر هماهنگ کنیم قطعاً بهتر می توانیم در جهت کاهش مسائل و مشکلات قدم برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.