کد خبر : 51800
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 17:41

اعتراض شدید عضو شورای مرکزی خانه کشاورز به بی توجهی دولت به کشاورزان و سکوت تشکلها

آن چیزی که باعث تاسف است، اقدامات دولت نیست بلکه سکوت تشکلهای کشاورزی کشور است.

جلسه شورای مرکزی خانه کشاورز روز گذشته در محل دفتر مرکزی این خانه برگزار و اعضای شورای مرکزی در خصوص وضعیت و مسائل و مشکلات کشاورزان نظرات خود را ارائه دادند. در این میان مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز و رییس مجمع هماهنگی و حمایتی تشکل‌های کشاورزی با ارائه لیستی و با تاریخ دقیق تصمیمات اتخاذ شده(به پیوست خبر است) به اقدامات دولت طی یکسال و نیم گذشته که بر خلاف منافع کشاورزان بوده پرداخت.

اسدی گفت: این تصمیمات از سوی دولت هر کدام بنحوی حقوق و منافع جامعه کشاورزی را تضییع کرده اند و آن چیزی که باعث تاسف است، اقدامات دولت نیست بلکه سکوت تشکلهای کشاورزی کشور است که مثلا قرار بود بعنوان نمایندگان کشاورزان ایران، حامی و مدافع حقوق کشاورزان باشند. این همه تصمیمات نابجا از سوی دولت گرفته شد ولی جامعه تشکلهای کشاورزی چه در خانه کشاورز و چه در نظام صنفی کشاورزی حتی از یک موضع گیری محکم دریغ کردند.

مسعود اسدی در ادامه گفت: کشاورزان در سراسر ایران جزو پایبند ترین و منسجم ترین وفاداران و معتقدین به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب می باشند. مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود بر حمایت از تولید داخلی و حمایت از جامعه مستضعفین، کشاورزان و تولیدکنندگان تاکید دارند و با وجود اینکه ایشان همیشه حامی و یاور کشاورزان می باشند ولی متاسفانه سیاست های دولت، تولید محور و در حمایت از جامعه کشاورزی نیست.

وی گفت: کشاورزان با وجود مشکلات و مطالباتی که دارند ولی در همه صحنه ها حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند و خود را سرباز نظام و ولایت می دانند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که کشور با تحریم های ناجوانمردانه استکبار روبروست لزوم تجدید نظر دولت در سیاست های اتخاذی خود در بخش کشاورزی یک امر واجب است.

 

لیست ارائه شده از سوی مسعود اسدی در خصوص تصمیمات نابجای دولت در بخش کشاورزی

 

۲/۲/۱۳۹۷ – واردات برنج آزاد شد

۱۰/۲/۱۳۹۷ – پس از ۷ ماه تاخیر قیمت تضمینی گندم اعلام شد. در ابتدا ۱۳۰۰ تومان بود (بدون افزایش نسبت به سال قبل) ولی در ۲۹/۱۱/۹۷ به ۱۷۰۰ تومان افزایش یافت. کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس اعلام کرد نرخ متناسب با گندم با تورم ۴۸٫۵ درصدی باید ۱۹۳۰ تومان باشد.

۵/۳/۱۳۹۷ – واردات تخم مرغ آزاد شد

۱۳/۴/۱۳۹۷ – ممنوعیت صادرات ۱۸ نوع کالای کشاورزی مانند ذرت، گندم، جو، دانه های روغنی، یونجه، سورگوم، چاودار، کنجاله سویا و …

شهریور ۱۳۹۷ – اجرای ناقص بخشودگی تسهیلات بانکی زیر یکصد میلیون / این طرح به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند بود که فقط ۲ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص دادند. سازمان برنامه بودجه این بخشنامه را نقض کرد.

۲/۷/۱۳۹۷ – صادرات گوجه فرنگی ممنوع شد

اول دیماه ۱۳۹۷ – ممنوعیت صادرات ۱۷ ماده غذایی مانند نخود فرنگی، کره، لپه، لوبیا، عدس، باقالا، نخود و …

۲۱/۱۱/۹۷ – تعرفه واردات گوشت قرمز صفر شد

ابتدای اسفند ۹۷ – صادرات مرغ ممنوع شد

۱۰/۱/۹۸ – صادرات سیب زمینی و پیاز ممنوع شد

۹/۲/۹۸ – صادرات خرما ممنوع شد

۲۰/۵/۹۸ – در آخرین مورد از این تصمیمات نابجا شاهد لغو قانون انتزاع توسط دولت بودیم که یک دهن کجی آشکار به بخش کشاورزی بود و زمینه واردات محصولات کشاورزی به کشور را فراهم می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.