کد خبر : 38099
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 بهمن 1396 - 19:41

یارانه عشایر قطع نمی شود

پرداخت یارانه پرداختی به جامعه عشایر کشور در سال آینده تدوام می یابد.

رییس سازمان امور عشایر: یارانه عشایر قطع نمی شود

معاون وزیر و رییس سازمان امورعشایر کشور از تداوم پرداخت یارانه پرداختی به جامعه عشایر کشور در سال آینده خبر داد و گفت: با حمایت مستقیم مجلس و دولت، یارانه هیچ یک از عشایر در سال آینده قطع نخواهد شد.

کرمعلی قندالی در گفتگو با ایرنا، همچنین میزان گوشت قرمز تولیدی سالانه در دولت یازدهم را ۱۹۵ هزار تن برآورد کرد و گفت: قبل از این دولت میزان تولید سالانه گوشت قرمز عشایر ۱۶۰ هزار تن بود.
وی تعداد جمعیت عشایری کشور را ۱٫۲ میلیون نفر اعلام و تصریح کرد: هم اینک بیش از ۲۴ میلیون راس دام سبک کشور در اختیار عشایر است.
به گفته قندالی، حدود ۶۰ درصد از عشایر در مناطق زاگرس و ۴۰ درصد مابقی در مناطق البرز و مرکزی مستقر هستند.
رییس سازمان امور عشایر، تعداد خانوار عشایری کشور را ۲۱۳ هزار خانوار ذکر و تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۷۵ هزار خانوار عشایر از بیمه اجتماعی برخوردار شده اند.
وی از تامین و تحویل ۱۵هزار پنل خورشیدی به منظور تامین برق و روشنایی چادرعشایر کوچرو در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری پنل های خورشیدی به ۳۰ هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان امور عشایر کشور از توزیع روزانه ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی سالم بین عشایر خبر داد و گفت: با توجه به وجود پدیده خشکسالی، روزانه حدود ۶۰۰ تانکر ۱۲هزار لیتری کار آبرسانی به عشایر را در مناطق مختلف کشور برعهده دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.