کد خبر : 35340
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 12:37

کمبود شدید نیرو در وزارت جهاد کشاورزی / بدنبال جذب نیرو هستیم / هر فردی می‎خواهد مدیر شود باید گواهی شایستگی بگیرد

به دنبال جذب نیرو در بخش‎های مختلف خواهیم بود.

به دنبال جذب نیرو در بخشهای مختلف خواهیم بود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ارزیابی یک هزار و ۵۱۲ نفر در کشور گفت: ۶ هزار پست مدیریتی در کشور وجود دارد که باید ارزیابی شوند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، ابوالقاسم ورداسبی در مراسم افتتاح پردیس استانی کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: همه جا بر سر بالا بودن تعداد نیروهای وزارت جهاد کشاورزی مباحثی مطرح است در حالی که ما به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی دارای ۷۰ هزار نفر نیرو است، تصریح کرد: به دنبال جذب نیرو در بخشهای مختلف خواهیم بود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با اجرای طرح پهنه‎بندی در دهستان‎ها، این نهادها هم فعال شده و یک ساماندهی در سراسر کشور انجام گرفته است، اضافه کرد: اجرای بهبود هرم توسعه مدیریتی از جمله اقدامات صورت گرفته به شمار می‎رود.

ورداسبی با اشاره به اینکه جایگزینی مدیران در مسؤولیت‎های مختلف، سلیقه‎ای بوده است، یادآور شد: از سویی از نظر علمی، بانک اطلاعاتی برای سنجش سطح شایستگی افراد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجرای بهبود هرم مدیریتی و پردیس کانون ارزیابی رویکردهای مختلفی را دنبال می‎کند، ادامه داد: شناسایی گروه هدف و تربیت کارشناسان، توانمندسازی مدیران کنونی و پیگیری مدل شایستگی عمومی از جمله این رویکردها به شمار می‎رود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در راستای راه‎اندازی کانون ارزیابی مدیران بررسی‎های زیادی صورت گرفته است، افزود: ۶ هزار پست مدیریتی در کشور وجود دارد که باید ارزیابی شوند.

ورداسبی با تاکید بر اینکه افرادی که خود وزارت جهاد کشاورزی شناسایی کرده به عنوان ارزیابان کانون ارزیابی انتخاب شده‎اند، اظهار کرد: هر مدیر توسط چهار ارزیاب، مورد ارزیابی قرار می‎گیرد که در صورت ضعف فرد در برخی از حوزه‎ها، دوره‎های آموزشی برای وی دایر می‎شود.

وی با بیان اینکه در پروژه کانون ارزیابی مدیران برای هر یک از مدیران و کارمندان کتابچه توانمندسازی نوشته می‎شود و در اختیار خود افراد قرار می‎گیرد، تصریح کرد: از سویی در راستای توسعه هرم مدیریتی و اجرای دستورالعمل نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای و بر اساس موضوع تصویب‎نامه شماره «۵۷۹۰۹۵»، شورای عالی اداری، از ابتدای سال ۱۳۹۷ هر فردی میخواهد به سمت مدیریتی منصوب شود باید گواهی شایستگی را اخذ کند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در طول دو ماه گذشته پردیس کانون ارزیابی مدیران راه‎اندازی شده است، ادامه داد: پس از راه‎اندازی پردیس ارزیابی در استان زنجان، ارزیابان توسط وزارت جهاد کشاورزی اعزام خواهند شد.

ورداسبی با تاکید بر اینکه نباید ارزیاب‎ها از خود استان باشند، چرا که آشنا بودن با کارمندان و مدیران در ارزیابی تاثیرگذار است، افزود: در همه استان‎های کشور راه‎اندازی پردیس کانون ارزیابی آغاز شده و در ۲۳ استان مدیران ارزیابی شده‎اند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۱۲ نفر در سطح کشور ارزیابی شده‎اند، گفت: کتابچه توانمندی این افراد هم نوشته خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.