کد خبر : 37360
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396 - 19:47

کشت گلخانه ای تنها راه عبور از بحران کم آبی

توسعه کشت گلخانه ای تنها راه عبور از بحران کم آبی است.

توسعه کشت گلخانه ای تنها راه عبور از بحران کم آبی است

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: تنها راه نجات از بحران کم آبی تغییر روشهای سنتی وتوسعه کشت های گلخانه ای و ارائه الگوی کشت است.

علی اشرف منصوری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور در دیدار با استاندار قزوین اظهارداشت: به دلیل کاهش شدید منابع آبی و تداوم خشکسالی ها، توسعه گلخانه ها از مهم ترین نیازهای بخش کشاورزی در کشور و استان قزوین است و همه باید در این مسیر گام برداریم.

وی افزود: راندمان آب در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز بسیار بالاست و هزینه های تولید را بشدت کاهش می دهد و در ایجاد اشتغال هم موثر است لذا منطقی است برای صرفه جویی در مصرف و افزایش تولید محصولات، فعالیت های کشاورزی را در فضاهای بسته ادامه دهیم.

منصوری بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در حوزه کشت گلخانه ای از رویکردهای اساسی ما در این شرکت است و با ظرفیت سنجی استانها تلاش می کنیم در تحقق برنامه ها با دقت عمل کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه کشت گلخانه ای دارد و با همکاری مسئولان استان امیدواریم کارهای خوبی را در قزوین عملیاتی کنیم.

شهرک صنعتی شال و نودهک بهترین مکان برای شهرک گلخانه ای است

منصوری با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت تصریح کرد: در شرایط کنونی که با کمبود اعتبارات مواجهیم باید از ظرفیت بخش خصوصی بخوبی استفاده کنیم تا طرح های ایجاد مجتمع های گلخانه ای، بسرعت اجرا شود.

وی بیان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی کشور برای کمک به تکمیل و توسعه شهرک گلخانه ای در استان قزوین آمادگی کامل دارد.

منصوری یادآورشد: شهرک نودهک و شهرک صنعتی شال در استان قزوین بهترین مکان برای اجرای طرح توسعه شهرک گلخانه ای است و اگر برخی مشکلات آن حل شود قادریم بسرعت این طرح را در قزوین اجرا کنیم.

همچنین رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی کشور گفت : استان قزوین بستر وظرفیت مناسبی برای توسعه گلخانه دارد که باید حمایت شود.

 علی اشرف منصوری در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: شرکت شهرکهای کشاورزی آمادگی لازم برای توسعه شهرکهای گلخانه ای در این استان را دارد.

وی افزود: در سال جاری ردیف بودجه ای از سوی دولت برای توسعه گلخانه ای و شهرک های کشاورزی کشاورزی تخصیص داده شده، که در صدد توسعه این طرح ها هستیم.

منصوری اضافه کرد : رویکرد ما در شرکت شهرکهای کشاورزی فراهم کردن و آسان نمودن بستر لازم برای فعالیت سرمایه گذاران و ایجاد درآمد زایی برای سرمایه گذاران است.

وی یاد آور شد: تلاش بر این است که سرمایه گذاران را تشویق و ترغیب کنیم تا جذب سرمایه گذاری در این شهرک ها بیشتر شود.

این مقام مسئول یاد آور شد : با توجه به چالش و بحران آب در کل کشور باید در راستای کشت متراکم و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه حرکت کرد.

وی بر لزوم اهمیت سرعت و دقت بیشتر در راستای اجرای طرح های گلخانه ای تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.