کد خبر : 32640
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1396 - 18:05

کشت گلخانه ای باید رونق بگیرد

کشت صنعتی و گلخانه ای زمینه را برای حضور در بازارهای جهانی فراهم می کند

کشت صنعتی و گلخانه ای زمینه را برای حضور در بازارهای جهانی فراهم می کند

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین افتتاح شهرک گلخانه ای دیناروند لرستان اظهار کرد: با رفتن به سمت کشت های گلخانه ای و صنعتی علاوه بر تامین نیاز و مصرف داخل با تولید محصولات با کیفیت ، می توان وارد بازارهای رقابتی خارجی شد.
وی با اشاره به اینکه امروز ۲ گلخانه صنعتی در لرستان به بهره برداری رسید افزود: کشت گلخانه ای بعنوان یک الگوی کشت موفق در لرستان می تواند مورد توجه سایر مناطق قرار گیرد.
وزیر کشور در خصوص مجتمع گلخانه ای دیناروند نیز گفت: ساخت این گلخانه از ۱۰ سال قبل شروع شده و بنا به دلایلی راکد باقی مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین استانی اکنون این مجتمع فعال و امروز تعدادی از واحد های تولیدی آن به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با این شیوه کشت در هر هکتار ۲۰۰ تن محصول تولید می شود که در مقایسه با کشت سنتی که ۳۰ تا ۵۰ تن در هکتار است قابل مقایسه نبوده در عین حالی که هم کاهش مصرف آب و هم افزایش تولید محصول را دارا می باشد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه کشت گلخانه باعث افزایش بهره ورری می شود اضافه کرد: نکته قابل توجه در مورد گلخانه دیناروند مشارکت و پیشبرد کار توسط جوانان فارغ التحصیل کشاورزی است که امید می رود با حمایت های دولت و بانک بتوانیم این شیوه از کشت را رونق بخشید.
رحمانی فضلی اضافه کرد: برای تامین و خودکفایی در تامین نیازهای کشور ناگزیر باید از تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت تا بتوان وارد بازار رقابتی دنیا شد.
شهرک ۵۵ واحدی گلخانه دیناروند امروز با حضور وزیر کشور به بهره داری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.