کد خبر : 36084
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 - 13:16

فقط زمان انتخابات هوای کشاورزان را دارند / کشاورزان ناراحتند !

کشاورزان نمی دانند امسال گندم بکارند یا نکارند.

 

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران با انتقاد از بی مهری های دولت در حق کشاورزان گفت: کشاورزان از دولت ناراضی اند.

محمد شفیع ملک زاده در گفتگو با دهقان نیوز گفت: در حالی که قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید باید تا پایان شهریور اعلام می شد اما پس از گذشت ماهها هنوز قیمت گندم از سوی دولت و شورای اقتصاد اعلام نشده است و کشاورزان در این خصوص در بلاتکلیفی بسر می برند و نمی دانند امسال گندم بکارند یا نکارند.

وی با اشاره به پیگیری های چند ماه اخیر از سوی تشکلهای کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اعلام بموقع و  منطقی قیمت خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون این قیمت اعلام نشده است و کشاورزان گندمکار از این وضع گله دارند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تیرماه سالجاری پیشنهاد خود را در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم به شورای اقتصاد اعلام کرده است ولی با گذشت ۵ ماه هنوز خبری از اعلام و میزان نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی جدید نیست و معلوم نیست شورای اقتصاد به چه دلیل تمایلی برای اعلام نرخ گندم ندارد.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران در ادامه با اشاره به تاخیر در پرداخت پول گندمکاران در سال جاری گفت: برخی کشاورزان بدلیل نداشتن نقدینگی تاکنون موفق به کشت گندم نشده اند و طبیعی است که متحمل ضرر و زیان هم شوند. برخی دیگر از کشاورزان هم بدلیل اینکه هنوز قیمت گندم اعلام نشده در بلاتکلیفی بسر می برند و نمی دانند که امسال گندم بکارند یا الگوی کشت خود را تغییر دهند و محصولی دیگر که صرفه اقتصادی بهتری دارد را کشت کنند.

ملک زاده گفت: بنظر می رسد دولت محترم تنها در زمان انتخابات هوای کشاورزان را دارد و پس از آن خبری از حمایت نیست و کشاورزان در این زمینه از دولت و شورای اقتصاد ناراحت هستند و خواستار پیگیری ویژه مشکلات کشاورزان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.