کد خبر : 35234
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 12:07

پرداخت تسهیلات بدون بهره به چایکاران + جزییات

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیاردی بدون بهره به چایکاران و کارخانه های چایسازی

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی بدون بهره به چایکاران و کارخانه های چایسازی

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمدولی روزبهان بیان داشت: پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی بدون بهره با تنفس ۲ ساله و بازپرداخت پنج ساله از آذرماه سال جاری آغاز می شود که قسمتی از این تسهیلات، به چایکاران و قسمتی برای بهسازی به کارخانه های فرآوری چای اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: اعطای این تسهیلات به ازای هر هکتار هرس کف بر، شش میلیون تومان و هر هکتار هرس کمربر، سه میلیون تومان است همچنین تسهیلات مختلفی به چایکاران عضو صندوق اختصاص می یابد که بیش از ۹۰ درصد چایکاران با پرداخت کامل قدرالسهم ، عضو صندوق چایکاران شدند.
روزبهان با یادآوری اینکه برنامه های حمایتی دولت از چایکاران از سال ۹۳ شامل افزایش منطقی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای و استمرار آن بوده، افزود: برنامه های حمایتی در راستای بهره وری بیشتر باغات چای و توسعه شبکه آبیاری تحت فشار انجام می شود تا روند تولید برگ سبز چای افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در سال جاری حدود ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی ۲۰۳ میلیارد تومان تولید و از چایکاران خریداری شده و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان معادل ۶۵ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.
روزبهان خاطرنشان کرد: تولید چای خشک از ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۹۳ ، به ۳۱ هزار تن در سال ۹۵ رسیده و در سال جاری با وجود خشکسالی شدید، تا کنون ۲۴ هزار تن چای خشک تولید شده است.
از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی ۹۶ ، ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ ، ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شده است.
لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.