کد خبر : 32704
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 - 22:30

نابودی ۳۰ درصد محصولات کشاورزی با آفت و علف هرز !

مقابله با آفات یک کار تحقیقاتی نیست بلکه اقدامی اجرایی به شمار می رود.

سالانه نزدیک ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در اثر آفات و علف های هرز از بین می رود

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، رسول زارع در نشست مربوط به تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی که در محل این سازمان برگزار شد افزود: اگر ما کارهای تحقیقاتی و مدیریتی را انجام ندهیم در شرایط نامناسب نزدیک ۱۰۰ درصد از محصول بین می رود این موضوع مختص کشور ما نیست بلکه در سطح جهان وجود دارد.
وی اظهارداشت: تاکنون همه آفات و بیماری ها را بررسی نکردیم و این اقدام از وظایف سازمان حفظ نباتات کشور است که هر ساله پایش انجام دهد زیرا مقابله با آفات یک کار تحقیقاتی نیست بلکه اقدامی اجرایی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: خسارت های ناشی از طغیان حمله ملخ ها یا بیماری زنگ گندم در اثر تغییرات آب و هوایی خشکسالی ها و افزایش گرما، افزایش بارندگی ها، رطوبت طولانی، ایجاد رویشگاه ها برای زاد و ولد حشرات در یک برهه زمانی رخ می دهد که اکنون به محصول خرما خسارت زده است.
وی از پیگیری رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی در خصوص اجرای برنامه نوسازی، تقویت و حفاظت از گونه‌های ژنتیکی دربخش کشاورزی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: این امور توسط بخش پژوهش در این سازمان انجام می شود.
وی با اشاره به اهمیت تنوع زیستی در کشاورزی کشور گفت: یکی از منابع پایه کشاورزی ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی است که هر چند دیده نمی‌شود اما از آنها بهره می‌گیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.