کد خبر : 23673
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 - 19:18

مهندسین ناظر کشاورزی تبدیل وضعیت می‌شوند

سازمان جهاد کشاورزی نسبت به استخدام واجدین شرایط مذکور به صورت پیمانی اقدام کرده بود و اشخاص ذینفع به دیوان عدالت اداری شکایت و استخدام بصورت رسمی آزمایشی را تقاضا می نمایند.

سازمان جهاد کشاورزی نسبت به استخدام واجدین شرایط مذکور به صورت پیمانی اقدام کرده بود و اشخاص ذینفع به دیوان عدالت اداری شکایت و استخدام بصورت رسمی آزمایشی را تقاضا می نمایند.

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به موجب یکی از دستور جلسات در خصوص وضع استخدامی مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی رأی وحدت رویه مبنی بر تکلیف دولت به استخدام رسمی آزمایشی مهندسین ناظر واجد شرایط را صادر کرد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری هیئت عمومی دیوان عدالت اداری روز گذشته مورخ ۴/۸/۹۵ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی تشکیل شد و به موجب یکی از دستور جلسات درخصوص وضع استخدامی مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی رای وحدت رویه مبنی بر تکلیف دولت به استخدام رسمی آزمایشی مهندسین ناظر واجد شرایط  را صادر کرد.

لازم به توضیح است که به موجب ماده واحده اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی دولت مکلف شده است ظرف مدت سه سال از تاریخ تصویب قانون مذکور تعداد ده هزار نفر ناظر بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تحصیلات کارشناسی و بالاتر که عضو سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی می باشند و از سال ۱۳۸۲ تا زمان تصویب این قانون حداقل دارای دو سال سابقه فعالیت مستمر در زمینه منابع طبیعی و تولید محصولات راهبردی بخش کشاورزی بوده و یا در تعاونی های تولید بعنوان مدیر یا کارشناس فعالیت داشته اند و دارای سوابق مشارکتی و نظارتی درمدیریت جهاد کشاورزی استانها و شهرستانها و مراکز خدمات کشاورزی می باشند با رعایت ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در پستهای عملیاتی و نظارتی جهاد کشاورزی استخدام نماید.

در اجرای قانون مذکور سازمان جهاد کشاورزی نسبت به استخدام واجدین شرایط مذکور به صورت پیمانی اقدام کرده بود و اشخاص ذینفع به دیوان عدالت اداری شکایت و استخدام بصورت رسمی آزمایشی را تقاضا می نمایند. شعب رسیدگی کننده دیوان عدالت اداری در خصوص خواسته فوق آرای متعارض صادر کرده و موضوع در اجرای ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در هیئت عمومی مطرح و با این استدلال که به صراحت حکم مذکور در ماده واحد فوق دولت مکلف به استخدام مهندسین ناظر واجد شرایط با رعایت ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و حکم ماده مذکور دلالت بر استخدام بصورت رسمی آزمایشی دارد، لذا حکم به ورود شکایت دائر بر الزام سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت برنامه ریزی به تبدیل وضع اشخاص مذکور به رسمی آزمایشی را به عنوان رای صحیح اعلام می نماید.

بنابراین با صدور رای مذکور در اجرای ماده ۸۹ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری دستگاههای اجرائی ذیربط( سازمان جهاد کشاورزی – سازمان مدیریت و برنامه ریزی) مکلف به تبعیت از مفاد رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری بوده و با توجه به تعداد مشمولین حکم مذکور که حدود ده هزار نفر می باشند اجرای رای وحدت رویه مذکور موجب پیشگیری از طرح شکایات موردی توسط اشخاص ذینفع خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شمس الله امیریان کرمانشاه پنجشنبه , ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

خداوندا شکرت که دو سال زحمت ودوندگی ما را به حق دانسته وتوانستیم قدمی برای بالابردن انگیزه بچه ها انجام داده ودر نهایت این شرایط میتواند به بالا رفتن انگیزه وبهبود کشاورزی وتولید گردد این درس بزرگی بود که انچه حق است گرفتنی وفقط صبر وامید وپایداری میتواند هر فعل ناشدنی را شدنی کند
به هر حال از دوستانی که در جریان دادخواست بنده به دیوان مرایاری کردند کمال تشکر وقدردانی را دارم امیدوارم این کار در روند توسعه بخش کمک نماید انشالله

س جمعه , ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶

استخدام ناظرین طبق مصوبه مجلس رسمی آزمایشی بود و در اول استخدام نیز حکم ما رسمی آزمایشی بود. لیکن برخی در وزارتخانه با بی قانونی و بی عدالتی عوض اجرای قانون بی قانونی کرده و ما را از رسمی آزمایشی به پیمانی تنزل دادند که با پیگیری بچه ها حق مسلم نیروهای جدید گرفته شد. تشکر میکنم از همه همکاران که در این راه زحمت کشیدن .به امید گرفتن حقوق پایمال شده دیگر شامل عدم احتساب سنوات ناظری در حکم، عدم احتساب مدارک بالاتر در حکم، عدم واریز اضافه کاری و …

س جمعه , ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

یادم رفته بگم که برگرداندن شان و جایگاه واقعی کارشناس کشاورزی از همه موارد بالا مهمتر است. متاسفانه مدیریتها به گونه است که هیچ جایگاهی در میان کشاورزان نداریم. ضمنا دهقان نیوز عزیز کاش عنوان این خبر را بصورت زیر مینوشتید:
نیروهای استخدامی جدید جهادکشاورزی تبدیل وضعیت میشوند