کد خبر : 38497
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 - 9:36

مشکل کشاورزی با اجرای قانون انتزاع کم می شود/نظام صنفی کشاورزی تقویت شود/به بخش بازرگانی کشاورزی توجه شود

کشاورزی ستون استقلال جامعه و پایه اقتصاد مقاومتی است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه ضرورت توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال زراعی جاری بیش گفت: متاسفانه کشاورزان با قهر طبیعت مواجه شدند و باید با مدیریت درست و کنترل همه جوانب، اثرات کاهش نزولات آسمانی را کاهش داد.

مجید مهدوی کلاته نو با تاکید بر اینکه توجه بیشتری باید به بخش بازرگانی کشاورزی شود گفت: از طرفی باید با حرکت به سمت تولید محصولات ارگانیک، درآمد کشاورزان را در واحد سطح افزایش داد و این مهم، همت همه  دست‌اندرکاران مرتبط با بخش کشاورزی را می طلبد.

وی با بیان اینکه کاهش بروکراسی اداری با اجرای قانون انتزاع کمک بسیار مهمی به بخش کشاورزی خواهد کرد گفت: زیرا همه تصمیمات و بخشنامه های حوزه کشاورزی در  وزارتخانه مصوب و اجرایی خواهد شد و از آنجایی که نگاه تخصصی به بخش کشاورزی تنها در حوزه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد لذا اجرای کامل قانون انتزاع بخش بزرگی از مشکلات بخش را مرتفع خواهد ساخت.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی ، تغییر نگاه به بخش کشاورزی را شاه کلید حل همه مشکلات در این بخش برشمرد و گفت: توجه کامل به بخش کشاورزی به عنوان ستون استقلال جامعه و پایه اقتصاد مقاومتی باعث ایجاد تحول در این بخش خواهد بود و تحول و رونق در بخش کشاورزی موجب حرکت، تکاپو و رونق در سایر بخش های صنعتی خواهد شد چرا که زیربنای اقتصاد ما بر کشاورزی استوار است و با حرکت به سمت کشاورزی صحیح و به روز می‌توان به طور کامل به هدف عدم اتکای بودجه به نفت رسید زیرا این پتانسیل در بخش کشاورزی وجود دارد و می توان با ایجاد ارزش افزوده، بهره وری در بخش کشاورزی را بالا برد.

مجید مهدوی کلاته نو نقش نظام صنفی کشاورزی در رسیدن به حرکت مطلوب در این بخش را بی نظیر و غیر قابل انکار دانست و گفت: می طلبد با حرکت به سمت تقویت نظام صنفی کشاورزی در رسیدن به اهداف بخش کشاورزی تسریع ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فهیمه سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

دقیقا صحبتهای مهندس مهدوی درسته وباید برای تکاپو در بخش کشاورزی همت همه دست اندرکاران وجود داشته باشه.امیدوارم با وجود جوانانی چون ایشان نظام صنفی بتونه اونجور که شایسته هست به بخش کشاورزی خدمت کنه.

دنیا سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

قانون انتزاع مغفول مونده و همینجور که دبیر اجرایی خراسان گفتند اگر این قانون عملیاتی بشه خیلی از مشکلات مرتفع میشه

دنیا سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

احسنت کاملا درسته

صادق پنجشنبه , ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵

سلام.حرفای مهندس مهدوی کاملا صحیحه.نبود چنین جوانان خوش فکری در پستهای کلیدی کشاورزی احساس میشه.به امید موفقیت ایشون