کد خبر : 38481
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 بهمن 1396 - 13:36

مردم به جای برنج ،گندم و سیب زمینی بخورند

در زمینه تولید برنج در کشورمان مزیت نداریم.

مجری طرح گندم گفت: با جایگزینی گندم و سیب‌زمینی به جای برنج که در تولید آنها مزیت نسبی داریم، می‌توانیم مصرف این محصول آب بر را در کشور کاهش دهیم و نقش موثری در کاهش مصرف منابع آبی کشور داشته باشیم.

اسماعیل اسفندیاری پور در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه در زمینه تولید برنج درکشورمان مزیت نداریم، اظهار کرد: در گذشته نوع غذای مناطق مختلف کشور با توجه به اکوسیستم همان منطقه تعیین می‌شد و آبگوشت غذای اصلی ایرانی‌ها بود.

وی افزود: در حال حاضر نیز در تولید گندم دروم مزیت داریم و از آن می‌توانیم برای تولید ماکارونی استفاده کنیم و همچنین در تولید سیب‌زمینی مزیت نسبی داریم و چهار فصل می‌توانیم تولید کنیم و با جایگزینی این دو به جای جایی برنج، مصرف آن را در کشور کاهش دهیم.

مجری طرح گندم با بیان اینکه رسانه‌ها می توانند نقش موثری در زمینه فرهنگ سازی برای جایگزینی مصرف گندم و سیب زمینی با برنج، داشته باشند گفت: این کار در ژاپن نیز انجام می‌شود و این شعار را از کودکستان به کودکان می‌آموزند که «من عاشق برنج هستم».

اسفندیاری پور گفت: بخش کشاورزی ژاپن نگران است که مردم از سمت مصرف برنج به سمت مصرف گندم بروند و امنیت غذایی‌شان به خطر بیفتد.

وی افزود: دولت ژاپن، برنج را با قیمت بالاتری از کشاورزان خریداری می‌کند، یعنی به آنها یارانه می‌دهد، زیرا در تولید این بخش مزیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ت دوشنبه , ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷

باز این آقایون حرف زدند و طبق معمول از دیگر کشورها مثال زدند. ژاپن کجا و ما کجا. ضمنا آبگوشت برای اون زمان بود که گوشت ارزون بود نه برای الان. آیا بهتر نیست به جای توصیه های این چنینی روش کشت برنج رو عوض کنیم. خیلی از کشورها با ابیاری بارانی برنج میکارند.

سجاد فرجی سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶

ما هم گندم میخوریم