کد خبر : 33279
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1396 - 18:41

قیمت پیاز برای مصرف کننده ؛ ۲۱۵۰ تومان شد

نرخ مصوب در خرده فروشی های میادین میوه و تره بار هرکیلو پیاز درهم ۲۱ هزارو ۵۰۰ ریال و پیاز دست چین ۲۳ هزارریال است.

قیمت پیاز برای مصرف کننده ۲۱ هزار و ۵۰۰ ریال شد

«حسین اصغری» در گفتگو با ایرنا افزود: طبق آمارها امروز قیمت هرکیلوگرم پیاز در مزارع به طور میانگین ۱۳ هزارو ۵۰۰ ریال، میدان مرکزی میوه و تره بار ۱۵ هزارریال است.
وی اظهارداشت: نرخ مصوب در خرده فروشی های میادین میوه و تره بار هرکیلو پیاز درهم ۲۱ هزارو ۵۰۰ ریال و پیاز دست چین ۲۳ هزارریال است.
وی تصریح کرد: همچنین قیمت سیب زمینی در مزارع ۶ هزارو ۲۵۰ ریال و برای مصرف کننده ۸ هزارریال است
به گفته وی، روز گذشته قیمت سیب زمینی برای مصرف کنندگان ۸ هزارو ۵۰۰ ریال بود که ۵۰۰ ریال کاهش قیمت را نشان می دهد.
وی افزود: قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع ۵ هزارو ۲۵۰ رریال و خرده فروشی ها ۷ هزارو ۵۰۰ ریال است درحالی که روز گذشته نرخ گوجه فرنگی ۸ هزارریال در خرده فروشی ها عرضه شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر سالیانه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن پیاز در سطح ۵۸ هزار هکتار اراضی زراعی در فصول مختلف در کشور تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.
طی ماه های اخیر قیمت پیاز بین ۲۰ تا ۳۵ هزارریال در میدان میوه و تره بار و با قیمت هایی بین ۴۰ تا ۷۰ هزارریال در خرده فروشی عرضه شده است.
به گفته حسین اصغری مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی با ایرنا، بارندگی و سیل سال گذشته به مزارع پیاز آسیب وارد کرد و منجر به افت کمی و کیفی این محصول شد. اکنون با کاهش عرضه پیاز از برخی مناطق تولیدی شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم.
اصغری میانگین عملکرد تولید پیاز را در هر هکتار حدود ۴۰ تن اعلام کرد و افزود: اصفهان با ۳۳۷ هزارتن، جنوب کرمان با ۳۰۰ هزارتن، هرمزگان با ۲۷۰ هزارتن، زنجان با ۱۸۵ هزارتن، خوزستان با ۱۶۲ هزارتن و آذربایجان شرقی با ۱۳۰ هزارتن به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان پیاز کشور به شمار می روند.
براساس آمار دو ماه گذشته هر کیلوگرم پیاز خوراکی در مزارع با توجه به رقم بازارپسندی، سایز پیاز و سایر فاکتورهای موثر در قیمت بین ۷ تا ۱۲ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شد.
در سال زراعی گذشته (۱۳۹۵ – ۱۳۹۴) میزان تولید سیب زمینی چهار میلیون و ۹۴۱ هزار و ۸۰۴ تن در ۱۵۰ هزار و ۱۷۳ هکتار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.