کد خبر : 31455
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 9:43

عرضه برنج به بهای ۲۷۰۰ تومان

شرکت بازرگانی دولتی بعنوان شرکت تامین کننده کالاهای اساسی و راهبردی وظیفه تنظیم بازار داخلی را نیز بر عهده دارد.

عرضه برنج خارجی به بهای ۲۷ هزارریال/ کالاهای بازار ماه رمضان کافی است

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، «یزدان سیف» افزود: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور ۲۰ هزار تن شکر سفید اعلا به قیمت ۲۸ هزار و ۵۵ هزار ریال برای مصرف کنندگان نهایی در سراسر کشور توزیع می شود.
سیف ادامه داد: همچنین از طریق عرضه در بورس و صدور حواله توسط شرکت ۳۰ هزار تن شکر با قیمت مصوب ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال به صنف ها و صنعت های مرتبط مانند شیرینی پزها و زولبیاپزها، برحسب میزان ظرفیت تولیدی آنها، فروخته می شود.
به گفته وی،‌با توجه به ذخایر مناسب کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، شکر و روغن بابت توزیع و تنظیم بازار این کالاها در ماه مبارک رمضان هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
سیف تاکید کرد «برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و جلوگیری از افزایش قیمت ها، به هر میزان که نیاز باشد در سراسر کشور کالا توزیع می کنیم».
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران انتشار خبرهای غیرواقعی در زمینه کمبود و کاهش موجودی برنج کشور را همسو با منافع دلالان و سودجویان دانست و گفت: برخی رسانه ها بدون علم و اگاهی و بی توجه به منافع ملی، درباره کافی نبودن کالاهای اساسی اخبار غیرواقعی منتشر کرده اند که متاسفانه جز تشویش اذهان مردم و التهاب در بازار حاصلی ندارد و دود این اقدام آنها به چشم قشرهای ضعیف و کم درآمد جامعه می رود و سود آن را دلالان و سودجویان می برند.
وی افزود: اکنون موجودی برنج شرکت بازرگانی دولتی مناسب است و کمبودی در این زمینه نداریم.
سیف تاکید کرد اکنون ۱۰۰هزار تن برنج خارجی خریداری و بارگیری شده است که بزودی وارد بندرهای کشور می شود.
به گفته وی، طرح ضیافت برای توزیع برنج و شکر با قیمت مصوب از شنبه این هفته (سی و یکم اردیبهشت ماه) در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان ماه رمضان ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان شرکت تامین کننده کالاهای اساسی و راهبردی کشور وظیفه تنظیم بازار داخلی را نیز برعهده دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.