کد خبر : 29470
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 9:19

راه‌اندازی باشگاه کشاورزان و سامانه تلفنی ۱۵۵۹

باشگاه کشاورزان و سامانه تلفنی ۱۵۵۹ در کشور راه اندازی شد.

باشگاه کشاورزان و سامانه تلفنی ۱۵۵۹ در کشور راه اندازی شد.

به گزارش دهقان نیوز، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان و سامانه تلفنی ۱۵۵۹ در کشور خبر داد و گفت: این سامانه اردیبهشت و خرداد امسال در قزوین راه‌اندازی شد و اکنون در ۳۱ استان کشور فعال است . از این طریق کشاورزان می‌توانند درخواست سنجش خاک و آب، خرید انواع نهاده‌های خود و دریافت مشاوره تلفنی در حوزه کشاورزی را در کنار اطلاع از آخرین وضعیت آب‌وهوایی داشته باشند.

سیف همچنین به اضافه شدن کود دیگری به سند مصرف کشاورزان اشاره کرد و گفت: کود نیترات آمونیوم کلسیم نیز در دستورکار قرار دارد که مذاکرات آن انجام شده و امیدواریم به زودی در سبد مصرف قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: طی دو سال اخیر ۲۰۰ هزار تن ظرفیت تولید داخل در حوزه کودهای فسفاته و پتاسه بوده که جایگزین واردات شده و تفاهنامه‌ای با تولیدکنندگان کودهای کشاورزی منعقد شده است که بر این اساس بر میزان تولید افزوده خواهد شد.

وی به بحث کنترل کیفیت نهاده‌ها هم اشاره کرد و اینکه قرار است ثبت کودی به عنوان یکی از استانداردسازی‌ها به اجرا درآید و در همین راستا تیم‌های کنترل کیفی در استان‌ها مختلف شکل گرفته است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اضافه کرد: ظرف ۱۰ ماه گذشته حدود هزار و ۴۴۵ نمونه کود کشاورزی، ۹۳۰ نمونه بذر و ۲۳۰ نمونه سموم دفع آفات نباتی نمونه‌برداری و آزمایش شده است، تا با کنترل آنها سلامت محصولات را ارتقا دهیم.

وی همچنین از تأمین یک میلیون ۷۵۰ هزار تن انواع کود برای بخش کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این عدد به ۲ میلیون تن افزایش پیدا کند که بیش از ۵۰۰ هزار تن آن انواع کودهای فسفات و پتاسه است که از این میزان ۱۷۵ هزار تن آن تولید داخلی است.

سیف همچنین گفت: امروز نزدیک به ۶ میلیون تن کودهای ازته تولید می‌کنیم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن در داخل مصرف و یا صادر می‌شود و در حوزه کودهای فسفاته و پتاسه فقط ظرفیت تولید کودهای سوپرفسفات ساده را داشتیم، ولی امروز می‌توانیم سوپر فسفات تریپل را تولید کنیم که ۲۰ هزار تن تولید این نوع کود در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت کویر لوت و کویر خور و بیابانک که در فقیرترین و محروم‌ترین جای کشور قرار دارد با استحصال خاک این دو کویر توانسته‌ایم ۶۰ هزار تن کلرور پتاسیم (KCL) تولید و توزیع کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.