کد خبر : 35319
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 9:10

در یک جلسه دو ساعته می‌توان قیمت گندم را اعلام کرد / کشاورزان گله مندند !

این نرخ باید پیش از کشت اعلام شود.

این نرخ باید پیش از کشت اعلام شود.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر دولت در اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گفت که این نرخ باید پیش از کشت اعلام شود که کشاورزان براساس آن تصمیم‌گیری کنند.

محمدباقر سعادت با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری اظهار کرد: یکی از درخواست‌های مکرر نمایندگان موضوع پرداخت مطالبات گندم‌کاران است. ما در جلسات مختلف از دولت خواستیم هرچه سریعتر برای پرداخت این مطالبات اقدام کند.

وی افزود: در مورد قیمت خرید تضمینی گندم هم هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده و اختلافاتی وجود دارد که البته به نظر می‌رسد قابل حل است. من فکر می‌کنم در یک جلسه دو سه ساعته با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و دست‌اندرکاران مربوطه می‌توان در مورد نرخ خرید تضمینی گندم براساس تورم سالانه، مشکلات کشاورزان و خرید بذر، سم و کود به نتیجه رسید و قیمت مشخصی را اعلام کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان اینکه «تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت موجب گلایه‌مندی کشاورزان شده است» تصریح کرد: این کار باعث می‌شود کشاورزان کم‌انگیزه شوند. ما به عنوان خادمین مردم و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مسوول مستقیم در این حوزه باید در کشاورزان ایجاد انگیزه کنیم نه اینکه انگیزه آنها را از بین ببریم. این نرخ باید پیش از کشت اعلام شود تا کشاورز براساس آن تصمیم‌گیری کند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان با بیان اینکه «نرخ خرید تضمینی گندم سال گذشته ۱۳۰۰ تومان پیش‌بینی شده بود» گفت که باید برای تعیین نرخ جدید با توجه به تورم و قیمت بذر، کود و سموم تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.