کد خبر : 35148
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 12:11

جزییات اعطای تسهیلات ارزان قیمت به عشایر

با این تسهیلات ۲۰ هزار شغل جدید در جامعه عشایری ایجاد می شود.

تخصیص یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش تولید محصولات عشایر

کرمعلی قندالی رییس سازمان عشایر در حاشیه بازید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های سراسر کشور و با حضور در غرفه ایرنا اظهار کرد: دولت حامی جامعه عشایری کشور است و در برنامه ششم به این موضوع توجه ویژه ای شده است.
وی ادامه داد: با این تسهیلات در نظر گرفته شده ۲۰ هزار شغل جدید در جامعه عشایری ایجاد می شود و نیز این مهم موجب تنوع تولید و بالارفتن بهره وری در این جامعه خواهد شد.
قندالی خاطرنشان کرد: تنوع تولید در جامعه عشایری به خصوص کشت گیاهان دارویی به عنوان محور فعالیت های تولیدی در برنامه های سازمان امور عشایری قرار دارد.
به گفته رئیس سازمان عشایری، تشکیل شورای عالی عشایر با مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری بیانگر آن است که دولت تدبیر و امید به قشر عشایر اهتمام ویژه ای دارد و با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی که آئین نامه اجرایی آن در هیات دولت در حال تصویب است در مناطق عشایری اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای اولین بار امسال از محل مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم سهم عشایر نیز دیده شده و اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال با همکاری استانداران، فرمانداران و روسای سازمان برنامه و بودجه استان ها در مناطق عشایری در زمینه تقویت زیرساخت ها و افزایش تولید تزریق خواهد شد.
قندالی بر افزایش سطح سواد و مهارت عشایر نیز تاکید کرد و گفت: ارتقای سطح سواد و افزایش فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیز از دیگر طرحهایی است که با همکاری دستگاههای وابسته از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در مناطق عشایری اجرایی و عملیاتی می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.