کد خبر : 35677
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1396 - 19:48

بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی در پهنه بندی های کشاورزی

۱۰ هزار مروج کشاورزی در پهنه‎بندی‎ها بکارگیری شدند.

۱۰ هزار مروج کشاورزی در پهنه‎بندی‎ها بکارگیری شدند

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: ۱۰ هزار مروجین کشاورزی در بخش پهن‎بندی در کشور بکارگیری شدند که از این میزان ۲ هزار نفر از گذشته فعالیت می‎کنند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، اسکندر زند در افتتاحیه طرح آموزش مهارت‎افزایی مروجان مسئول پهنه‎بندی و پازدهمین دوره مرجان بخش کشاورزی با بیان اینکه میانگین سن کشاورزان ما در کشور ۵۴ سال است، اظهار داشت: ۸ هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی را در پهنه‎بندی‎های کشاورزی در کشور بکارگیری کردیم که ۲ هزار مهندس کشاورزی نیز از گذشته در پهنه‎بندی‎ها فعالیت می کردند.

وی تصریح کرد: باید دانش در کشاورزی را ارتقاء دهیم، کشاورزان نمونه ما در کشور ۴ برابر دیگر کشاورزان و باغداران نمونه و ۷ برابر دیگرباغداران تولید محصول دارند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور یادآور شد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری یکی از طرح‎های مهم اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانش‎‌افزایی است و با جدیت این مهم را دنبال می‎کنیم.

زند تاکید کرد: باید کشاورزی را به گونه‎ای دنبال کنیم که به محیط آسیب‎ نرسد، در ۴۰ سال گذشته مشکل آب و خاک نداشتیم و امروز باید کشاورزی را به گونه‎ای دنبال کنیم که کشاورزی آسیب نبیند.

وی گفت: یکی از وظایف ما در کشاورزی کیفیت تولیدات است و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید سهم خود را از افزایش کیفیت کشاورزی بیان کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ماموریت‎های ما در بخش کشاورزی وظیفه ما را به عنوان متولیان سخت‎تر کرده، کشاوزی تحت تاثیر ۸ عامل است ۴ مورد آن عوامل آب، خاک، هوا، ذخایر سرمایه، بازار دانش، تکنولوژی و هر یک از این عوامل حیاتی که برای کشاورزی تحت تاثیر قرار گیرد باید با استفاده از بازار، دانش و تکنولوژی کشاورزی را تقویت کنیم.

زند گفت: از محققان نیز درخواست کردیم کل یافته‎های بدست‎آورده را به تالار ترویج انتقال دهند و محققان معین  در این بخش شوند تا بتوانند یافته‎های علمی را به تولیدات تبدیل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.