کد خبر : 31055
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 13:37

به کشاورز‌ی کمتر توجه می شود / کشاورزی ایران معیشتی است

روستا ؛ مهد اقتصاد مقاومتی، تولید و تامین مواد غذایی است.

روستا ؛ مهد اقتصاد مقاومتی، تولید و تامین مواد غذایی است.

 

 

مشاور نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: مهد اقتصاد مقاومتی، تولید و تامین مواد غذایی روستاست و اساسا نماد اشتغال مولد روستا‌ها هستند که متاسفانه در این حوزه کمتر توجه کرده ایم.

روستا ؛ مهد اقتصاد مقاومتی، تولید و تامین مواد غذایی است.

سید حسین موسوی نژاد مشاور نظام صنفی کشاورزی کشور و رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: اوایل انقلاب در حدود ۳۰ درصد جمعیت در شهر‌ها مستقر بودند و ۷۰ درصد نیز جمعیت روستایی داشتیم، اما آمار بعد از ۳۰ سال برعکس شده یعنی ۷۰ درصد جمعیت در شهر‌ها زندگی می‌کنند و ۳۰ درصد در روستا‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به شعار سال ادامه داد: اگر سال‌های گذشته را رصد کنیم، همیشه در پیام‌های مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی و اشتغال مورد توجه بوده و نماد اشتغال مولد هم روستاست.

مشاور نظام صنفی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: کشاورزی در ایران معیشتی یا خردپاست، به مباحث اجتماعی کشاورز‌ها کمتر توجه شده است و بیشتر تولید محور و به دنبال خودکفایی یک محصول استراتژیک بوده ایم و به مباحث اجتماعی کشاورز‌ها توجه نکرده ایم.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان رضوی به مشکلات شهرنشینی مانند حاشیه نشینی و آلودگی هوا اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکلات ناشی از کم توجهی به کشاورزی است، باید قبول کنیم در روستا‌ها برق و آب و جاده را برده ایم، اما به تولید کننده و مباحث اقتصادی و اجتماعی ایشان کمتر توجه کرده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.