کد خبر : 30840
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1396 - 14:22

باید تاثیر تشکلهای کشاورزی بر تولید را ببینیم

افزایش سطح مشارکت کشاورزان در تشکلها، صرفاً مقدمه توسعه کشاورزی است

 

مدیر کل دفتر امور تشکل های کشاورزی گفت: افزایش سطح مشارکت کشاورزان در تشکلها، صرفاً مقدمه توسعه کشاورزی است

تقویت و توسعه تشکل های مردمی و غیردولتی در بخش کشاورزی و ارتقای ظرفیت و توانمندسازی آنها از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که در دفتر امور تشکل های کشاورزی پیگیری می شود.

مدیر کل دفتر امور تشکل های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب در نخستین جلسه شورای عمومی دفتر در سال جدید گفت: تعیین الگوها، برنامه ریزی در جهت استقرار، سازماندهی، ساماندهی و توانمندسازی تشکل های کشاورزی و بویژه ارتقا بخشیدن به موضوع سطح مشارکت اعضا در این تشکل ها، صرفاً مقدمات بحث برای رسیدن به اهدافی بالاتر را تشکیل می دهد.

دکتر عبدالرضا مسلمی در ادامه افزود: نتیجه توانمندسازی کشاورزان از طریق مشارکت و سازماندهی می بایست به این امر منتهی شود که فضا و شرایطی برای کشاورزان ایجاد گردد تا آنها تداوم تولید، تولیدی پایدار و متناسب با شرایط اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی داشته باشند؛ و در عین حال از حمایت های قانونی نیز برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: در برابر تشکل های ایجاد شده در بخش کشاورزی باید شاهد تأثیرگذاری آنها در تولید باشیم تا بر مبنای آن ارزیابی داشت که منحنی وضعیت تولید و بویژه تداوم آن به خاطر پشتیبانی و عملکرد تشکل مربوطه بوده است.

مدیر کل دفتر امور تشکل های کشاورزی همچنین گفت: بحث تولید محصولات در معاونت های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، برنامه ریزی و پیگیری می شود و متناسب با سیاست ها و برنامه های آنها تقویت ارتباطات و تعاملات تشکل ها با این بخش ها در کاهش نوسانات تولید و مشکلات کشاورزان و بخش کشاورزی تاثیر گذار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.