کد خبر : 32746
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1396 - 17:16

ایجاد ۲۴ هزار شغل با پرورش ماهی در قفس

از طریق اجرای این طرح ها در برنامه ششم توسعه در کشور برای ۲۴ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

پرورش ۲۰۰ هزار تن ماهی درقفس در برنامه ششم توسعه کشور

حسن صالحی در حاشیه آیین بهره برداری از طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر افزود: در ۲ سال اخیر موافقت اصولی برای اجرای بیش از ۲۰۰ هزار تن طرح های پرورش در قفس در کشور صادر شده که برخی از آنها هنوز به مرحله پروانه تاسیس نرسیده اند.
وی اضافه کرد: هم اکنون برای تولید بیش از ۲۰ هزارتن ماهی در قفس ،تاسیسات و قفس های لازم در دریا و دریاچه ها در کشور وجود دارد و بیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری این میزان تاسیسات و قفس ها برای تولید ماهی به میزان ۵۰ هزار تن برسد.
صالحی بیان کرد: در زمان حاضر پروژه های بالاتر از ظرفیت تولید یکهزار تن را در یک فصل در خلیج فارس، دریاهای خزر، عمان و در برخی منابع آبی داخلی و سدهای کشاورزی دایر کرده ایم.
وی گفت: امیدواریم در سال جاری که سیاست ما نیز اقتصاد مقاومتی است هم برای تولید آبزیان و هم ایجاد اشتغال در سالی که به نام تولید و اشتغال است به اهداف مورد نظر دست یابیم .
رئیس سازمان شیلات اضافه کرد: از طریق اجرای این طرح ها در برنامه ششم توسعه در کشور برای ۲۴ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
سد شهید رئیسعلی دلواری روی رودخانه شاپور در بخش شبانکاره استان بوشهر احداث شده و ظرفیت ذخیره آب آن بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون بیش از ۲۳۰ میلیون ذخیره آب دارد و روز سه شنبه هفته جاری طرح پرورش ماهی درقفس در دریاچه این سد به بهره برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.