کد خبر : 34901
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 12:19

انتقاد رئیس نظام صنفی کشاورزی از ندادن مجوز به واحدهای طیور سنتی !

اعتبارات لازم برای بیمه محصولات کشاورزی اختصاص نیافته است.

اعتبارات لازم برای بیمه محصولات کشاورزی اختصاص نیافته است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیمه محصولات کشاورزی در برنامه ششم توسعه دیده شده است اما متاسفانه هنوز پولی برای آن داده نشده است حتی الان که به سهم ۵۰ درصد کشاورز و ۵۰ درصد دولت رسیده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، رضا حاجی‌زاده در دیدار مجمع نمایندگان استان با هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: دامپروری و تولید فرآوری‌ها و صنایع وابسته به آن  یکی از اصلی‌ترین بسته‌ها برای کمک به اشتغال و تولید استان است.

وی افزود: با توجه به تسهیلات و اعتبارات خوب تولیدات در روستاها، راه‌اندازی کمیسیون و یا کمیته‌ای در استان می‌تواند بستر شروع این قبیل فعالیت‌ها را فراهم کند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل در استان فروش فرآورده‌های تولید شده و تنگ نظری مسئولان استان و شهرستان در پاسخگویی به استعلام‌ها است.

حاجی‌زاده گفت: مشکلات فراوانی با اداراتی مانند منابع طبیعی، محیط زیست، آب و برق داریم چون قانون‌هایی را در اینجا به اجرا می‌گذارند که برای استان‌های شمالی است و حتی در همان جا هم گاهی انجام نمی‌شود.

وی معضل بعدی را ندادن مجوز به واحدهای طیور سنتی و یا خارج از محدوده روستا دانست و افزود: اخیراً در مالیات‌ها و تامین اجتماعی نیز به معضل دیگری برخوردیم چون هزینه‌های سنگین و گاهی خلاف قانونی برای ما تعیین کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: درخواست من این است که برای تولیدات دامی در استان مصوبه پایلوتی در نظر گرفته شده و ظرف فرآیندی ۵ ساله نیز تامین شود که با این کار ۶۰ درصد از مشکلات بیکاری در استان برطرف می‌شود.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان و عضو کمیسیون تحقیقات و کشاورزی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: امسال مواظب عوارض برق چاه‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم در بودجه ۹۷ استثنا دیده شود و در بحث پول خرید تضمینی گندم کشاورزان نیز این موضوع ارائه شد.

نظر افضلی با بیان اینکه تلاش ما این است که کمیسیون تحقیقات و کشاورزی مجلس را به استان بیاوریم به بحث بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی در برنامه ششم توسعه دیده شده است اما متاسفانه هنوز پولی برای آن داده نشده است حتی الان که به سهم ۵۰ درصد کشاورز و ۵۰ درصد دولت رسیده است.

نماینده مردم فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مواردی که توسط صنف کشاورزان مطرح شد خاطرنشان کرد: مواردی که مطرح شد اگر بار مالی برای دولت داشته باشد انجام آن غیر ممکن است.

امیر حسنخانی یادآور شد: چراکه در حال حاضر خرید چاه‌ها توسط دولت مدت‌هاست در حال  پیگیری است اما هنوز به جایی نرسیده است.

در این جلسه نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری صدور پروانه‌های نظام صنفی طیور سنتی را داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.