کد خبر : 35359
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 9:55

اعطای وام ۶ درصد به کشاورزانی که در طرح‌ گیاهان دارویی شرکت کنند

کشاورزانی که در طرح‌ گیاهان دارویی مشارکت کنند وام ۶ درصد اعطا می شود.

کشاورزانی که در طرح‌ گیاهان دارویی مشارکت کنند وام ۶ درصد اعطا می شود.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، رسیدن به سطح بازارهای جهانی را نیازمند به واحد میان کشاورزان برشمرد و گفت: ایجاد اتحادیه‌های تولیدکنندگان و رسیدن به یک ید واحد یک ضرورت جدی در امر گیاهان دارویی است تا بتوانیم این محصولات را به عنوان یک برند به دیگر کشورها به صورت مستقیم صادر کنیم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، پیمان یوسفی‌آذر در دومین همایش طلای سرخ درباره اهمیت پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی درباره گیاهان دارویی اظهار کرد: توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر به سمت گیاهان دارویی بالأخص زعفران و گل محمدی هم از لحاظ ساختاری و هم سیاست‌های جدیدی پیش‌بینی شده است.

وی از تصویب طرح جامع گیاهان دارویی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: در طول ۶ ماه گذشته این طرح که برنامه جامع ملی گیاهان دارویی کشور است، ۲۴ گونه گیاهی را در کشور تحت حمایت قرار می‌دهد که روز گذشته توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید.

 مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درباره اهمیت کشاورزی سالم در جهان ادامه داد: اگر قرن ۲۰ را قرن صنعت بنامیم، قرن ۲۱ به طور حتم قرن صنعت سلامت است و کشورهای پیشرفته با سرعت به سمت کشاورزی سالم، تغذیه سالم و طب گیاهی روی آورده‌اند و برگزاری چنین همایش‌هایی بار دیگر ایران را به جایگاه جهانی خود در صنعت سلامت باز خواهد گرداند.

وی درباره بی‌توجهی نسبت به محصولات گیاهان دارویی به‌ خصوص زعفران بیان داشت: ما به جایگاه زعفران در کشور دست نیافتیم و ما در برابر زعفران مسؤولیم و درباره این محصول کم‌کاری کردیم، محصولی که ۸۸ درصد آن در ایران تولید می‌شود و ۱۰۵ هزار هکتار زعفران کاری دنیا را در اختیار داریم و رتبه‌های بعدی با سه هزار هکتار است.

یوسفی‌آذر تبیین کرد: با وجود رتبه اول در تولید زعفران، سهم از تجارت جهانی ۲۸۶ میلیون دلار است، در حالی‌ که ترند مالی این محصول ۸ میلیارد دلار است و این نشان از ضعف شدید ما در عرصه صادرات محصولات دارد.

وی، رسیدن به سطح بازارهای جهانی را نیازمند به واحد میان کشاورزان برشمرد و گفت: علت عمده عدم خرید محصول مستقیم از ایران توسط کشورهای اروپایی نبود دفاتر و اتحادیه‌های کشاورزی است و ایجاد اتحادیه‌های تولیدکنندگان و رسیدن به یک ید واحد یک ضرورت جدی در امر گیاهان دارویی است تا بتوانیم این محصولات را به عنوان یک برند به دیگر کشورها به صورت مستقیم صادر کنیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درباره ایجاد کمپین حمایت از گیاهان دارویی در ماه آینده در تهران خبر داد و افزود: نگاهی به فروش گیاهان دارویی در کشورهای اروپایی هم چون آلمان که ۳۰ میلیارد یورو ترند فروش گیاهان دارویی آن‌هاست که معادل درآمد نفت ایران است، در حالی که آنها فقط یک اقلیم دارند و ما پنج اقلیم و ایجاد چنین کمپین‌هایی به حمایت جدی‌تر خواهد انجامید.

وی، روی‌آوری به سمت گیاهان دارویی را از مصادیق اقتصاد مقاومتی بیان کرد و ادامه داد: روی‌آوری به سمت گیاهان دارویی ۴ پایه اقتصاد مقاومتی، درون‌گرا بودن، دانش‌بنیان بودن، عدالت‌محوری و برون‌گرایی را داراست و برای عملی شدن آن باید به سمت تولید استاندارد جهانی و روش‌های ارگانیک و علمی برویم.

یوسفی‌آذر در ادامه خاطرنشان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی طرحی در دست اقدام است که طی آن به تمام کشاورزانی که در طرح‌های گیاهان دارویی مشارکت کنند وام به بهره نرخ ۶ درصد اعطا خواهد شد

وی از اهالی رسانه برای بالا بردن سرانه مصرف گیاهان دارویی در داخل کشور درخواست کمک کرد و گفت: باید گیاهان دارویی که متعلق به ایران است تبدیل به‌ عنوان نماد ملی کشور شود و قبل از صادرات این محصولات باید طبع مردم به سمت استفاده از این گیاهان کشیده شود و این وظیفه خطیر به دوش شما اهالی رسانه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.