کد خبر : 37368
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 20:27

اعطای تسهیلات گردشگری با سود ۶ درصد به عشایر / سقف تسهیلات ۱۵۰ میلیون + جزییات

در حوزه گردشگری تسهیلات خوبی برای عشایر با سود ۶ درصد اختصاص یافت.

۹۵ درصد عشایر کشور به راه مناسب دسترسی دارند

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور در جمع عشایر منطقه دشت‌ پلنگ شهرستان دشتی دراستان بوشهرافزود: نرخ باسوادی عشایر از۲۷ درصد درسال ۱۳۶۶به ۷۰ درصد رسیده است و امروز در زیر هر چادر عشایری افراد تحصیل‌‌کرده از مقاطع ابتدایی تا دکترا می باشد که نشان از خدمات ارزشمند نظام اسلامی است.
وی اضافه کرد:با تلاش دولت تدبیر و امید و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حالیکه در برنامه پنجم توسعه کشور هیچ اسمی وبرنامه توسعه برای عشایر نبود اما در برنامه ششم توسعه امروز در ۱۷ حکم کلمه عشایر گنجانده‌ و هویت عشایر در کشور به رسمیت شناخته شده است.
قندالی تاکید کرد: با همکاری و تلاش های سازمان امور عشایری ایران در مجلس شورای اسلامی امروز بزرگترین فراکسیون مجلس با ۱۸۰ عضو مربوط به فراکسیون عشایر است.
وی افزود: شورای عالی عشایر کشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مستمر ومنظم برگزار می شود و مشکلات عشایر را بررسی و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات گرفته می شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: ۸۰ درصد درآمد عشایر از دام است و یکی از برنامه های مهم این سازمان برای عشایر کشور کشت گیاهان دارویی برای اشتغال زایی تحصیل کرده های عشایر و کشت علوفه برای دام های عشایر است.
وی یادآورشد: در حوزه گردشگری تسهیلات خوبی برای عشایر با سود ۶ درصد اختصاص یافته که امید است عشایر استان بوشهر از این ظرفیت استفاده کنند.
قندالی افزود: سقف تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریال و به شکل زنجیره‌ای برای ضمانت است و به‌ هیچ‌ عنوان فردی در سیستم بانکی حق ندارد برای ضمانت این تسهیلات ضمانت کارمند و یا وثیقه طلب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سید حمید پنجشنبه , ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰:۲۲

باسلام میخاستم سوال کنم که وقتی برای کشاورز مشکل گواهی نامه را حل نمیکنند،شماره گذاری تراکتورها وماشین آلات چه سودی برای کشاورز دارد .مثلا” در دزفول گواهی نامه وامتحان تراکتور نمیگیرند وبه اهواز بایدمراجعه کنیم وآنهم یکماه وبیشتر زمان نیاز دارد .وباید کلاس هم رفت کههم زمان براست هم هزینه دارد .خواهش بنده این است که این مشکل مسولین حل کنند تا پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی کامل و تمام اجراشود .سپاسگذارم وممنونم .