کد خبر : 34716
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 13:10

احیای کشاورزی خانوادگی الزامی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: احیای کشاورزی خانوادگی در روستاها و عشایر الزامی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: احیای کشاورزی خانوادگی در روستاها و عشایر الزامی است

 «اسکندر زند» در نخستین همایش «نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار» که در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: پرداختن به زنان روستایی و عشایری از مهمترین مقوله های بخش کشاورزی در دنیاست زیرا زنان روستایی و عشایری نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار به خصوص در بخش کشاورزی دارند، بنابراین ما باید به کشاورزان خود اهمیت دهیم.
وی اظهارداشت: کشاورزی خانوادگی بر کشاورزی صنعتی تاثیر فراوانی ‌دارد بنابراین ما نمی توانیم از این نوع کشاورزی غافل شویم زیرا در غیر اینصورت به کشاورزی صنعتی آسیب وارد می شود.
به گفته وی، به همین منظور ۱۷ هدف برای توسعه پایدار کشاورزی هزاره سوم شامل افزایش درآمد، کاهش فقر کشاورزان، پایداری اکوسیستم از زیرمجموعه های توسعه پایدار و زنان دیده شده است.
وی از اولویت های مهم‌ جهان پرداختن به زنان روستایی و عشایری دانست و تصریح کرد: زنان نیمی از جامعه هستند به همین دلیل کم توجهی به زنان در بخش کشاورزی ما را از رسیدن به اهدافمان دور می کند.
به گزارش ایرنا، در نخستین همایش «نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار» تفاهمنامه سه جانبه در زمینه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری، بین وزارت جهاد کشاورزی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران به امضا رسید.
در این همایش، کتاب ۲۳ سال تجربه توانمندی های زنان روستایی و عشایری رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.