کد خبر : 59476
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 9:10

نقش یاری گرانه پهپادها در مزارع کشاورزی

نقش یاری گرانه پهپادها در مزارع کشاورزی
با اتصال حسگرهای خاص به هواپیماهای بدون سرنشین یعنی پهپادها، می توان مزرعه کشاورزی را اسکن کرده و از وجود آفات و بیماری گیاهان مطلع شده و با سم پاشی هدفمند، هزینه ها را کاهش داد

با اتصال حسگرهای خاص به هواپیماهای بدون سرنشین یعنی پهپادها، می توان مزرعه کشاورزی را اسکن کرده و از وجود آفات و بیماری گیاهان مطلع شده و با سم پاشی هدفمند، هزینه ها را کاهش داد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با اتصال حسگر‌های خاص به هواپیما‌های بدون سرنشین یعنی پهپادها، می‌توان بخش‌های مختلف طیف الکترومغناطیسی را ببینیم، درست مانند استفاده از عینک دید در شب.

 با استفاده از حسگر‌ها و پهپاد‌ها می‌توان گیاهان را از محیط اطراف شان متمایز کرد و تصاویری از عملکرد درونی محصولات دریافت کرد همچنين می‌توانیم از هواپیما‌های بدون سرنشین برای سنجش سلامت گیاهان استفاده کنیم، می‌توان از پهپاد‌ها و حسگر‌ها برای اسکن یک مزرعه و وجود بیماری‌های محصول یا بهره‌وری پایین محصول استفاده کرد.

جالب‌تر اینکه می‌توان نقشه‌ای از مکان گیاهان ناسالم تهیه کرد تا یک پهپاد سمپاشی را هدایت کند تا آفت‌کش‌ها یا کود‌ها به طور خاص و مستقیم روی گیاهان بیمار اعمال شوند.

تشخیص گونه‌های مختلف گیاهان با چشم کار ساده‌ای نیست اما می‌توان از پهپاد‌ها برای تشخیص علف‌های هرز از محصولات استفاده کرد، ما می‌توانیم علف‌های هرز را پیدا کنیم، زیرا گونه‌های مختلف گیاهی از انرژی طیف الکترومغناطیسی خورشید به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند این تفاوت‌ها را می‌توان با استفاده از حسگر‌های پهپاد‌ها تشخیص داد.

پس از شناسایی علف‌های هرز، می‌توان از پهپاد‌ها برای از بین بردن علف‌های هرز در مزرعه با کاربرد علف‌کش هدفمند استفاده کرد، این سمپاشی هدفمند پایدار است و مصرف علف کش، هزینه‌های نیروی کار، سلامت انسان و اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد از این رو برای تشخیص علف‌های هرز از محصولات زراعی می‌توان برای تمایز گیاهان منفرد در یک جمعیت اصلاحی استفاده کرد تا امیدوارکننده‌ترین آن‌ها برای پروژه‌های اصلاحی آینده پیدا شود.

داده‌هایی، چون سایبان (به اندازه ناحیه پوشیده شده با برگ)، NDVI (شاخص سبزی و سلامت گیاه) و ارتفاع تخمینی گیاه قابل دستیابی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیدمحسن پنجشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۰۵

باسلام بسیارعالی اخبارموثق