کد خبر : 58589
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 5:26

عضو شورای مرکزی اتاق اصناف کشاورزی:

قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورز پایین است / دولت و مجلس حمایت کنند

قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورز پایین است / دولت و مجلس حمایت کنند
دولت و مجلس، حمایت ویژه کنند.

عضو شورای مرکزی اتاق اصناف کشاورزی گفت: قیمت پایین خرید گوجه فرنگی در استان باعث رها کردن محصول بر روی زمین شده است. دولت و مجلس، حمایت ویژه کنند.
یعقوب کرمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: برداشت محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر از ابتدای آذرماه شروع شده است اما متاسفانه موانع و مشکلات در عدم صادرات این محصول در آبان ماه در استانهای همجوار، شرایط نامطلوب بازار داخلی، نداشتن بازار هدف در کشورهای همسایه، افزایش هزینه های حمل و نقل و تولید و همچنین افزایش برداشت محصولات دیگر در مزارع کشاورزی؛ همه و همه باعث شده که قیمت گوجه فرنگی خارج از فصل با افت شدید مواجه شود و کشاورزان محصول خود را در مزارع رها کنند.
وی افزود: این موضوع باعث نگرانی و نارضایتی کشاورزان شده و حتی باعث افزایش ناگهانی قیمت گوجه فرنگی در ماه های آتی خواهد شد. ما خواستار آن هستیم که دولت و مجلس جهت جبران خسارات وارده به این قشر زحمت کش تلاش کنند. خواسته های مورد پیگیری از قبیل تخصیص اعتبار جهت خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی تازه خوری به مبلغ حداقل هر کیلوگرم ۶ هزار تومان، پرداخت هزینه های حمل و نقل به کشاورزان تا بازارهای هدف داخلی و خارجی به مبلغ هر کیلوگرم ۲ هزار تومان، تخصیص اعتبار جهت خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی جهت صنایع تبدیلی به مبلغ حداقل هر کیلوگرم ۴ هزار تومان و مدیریت و نظارت صحیح بر کارخانجات رب گوجه فرنگی جهت خرید منصفانه گوجه در صنایع تبدیلی می باشد.
وی گفت: باید بگویم که ایجاد چنین شرایطی باعث تولید هزاران تن گوجه فرنگی و اشتغال پایدار هزاران نفر نیروی انسانی خواهد شد.

گفتگو از: احسان حاصلفروش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.