کد خبر : 58483
تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 3:58

رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان غربی:

نارضایتی کشاورزان از افزایش قیمت کود شیمیایی / سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی اصلا کافی نیست

نارضایتی کشاورزان از افزایش قیمت کود شیمیایی / سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی اصلا کافی نیست
سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی اصلا کافی نیست

رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: با افزایش چشم گیر قیمت کود شیمیایی مواجه هستیم. سهمیه سوخت را کاهش می دهند. هیچکس پاسخگو نیست.
سلمان قدرتی در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: در بخش کشاورزی قیمت کودهای پایه شدیدا افزایش یافته است و کشاورزان از این موضوع شاکی هستند. شرکت نفت هم سهمیه سوخت چاه های کشاورزی را تا یک سوم کاهش می دهد و باعث ایجاد نارضایتی شده است. قیمت گازوئیل در بازار آزاد بشدت افزایش یافته بطوریکه به لیتری ۵ الی۶ هزار تومان رسیده و حتی کمیاب شده است.

وی افزود: سوختی که به ماشین آلات کشاورزی تخصیص می دهند اصلا کافی نیست و اکثرا از بازار سیاه تهیه می کنند، در نتیجه قیمت خدمات را هر سال افزایش می دهند. بعنوان مثال قیمت درو ذرت علوفه ای، پارسال هکتاری یک میلیون و پانصد هزار تومان بود و امسال پنج میلیون تومان شده است. یک عده با تصمیمات خودسر و از روی عمد هزینه های تولید را بشدت افزایش می دهند و ایجاد نارضایتی می کنند و هیچ سازمانی پاسخگو نیست. نمی خواهد پیگیری کنند.
وی گفت: دام ها صادر می شود. چاه های غیر مجاز را چه وقت ساماندهی می کنند!؟ برق دار کردن چاه های کشاورزی کی اتفاق می افتد؟! قانون بهبود محیط کسب و کار ماده ۲۵ چرا اجرا نمی شود؟!

 

گفتگو از : احسان حاصلفروش – دهقان نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.