کد خبر : 58068
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401 - 13:38

عضو بنیاد ملی گندم کاران:

بابت تحویل گندم به دولت، به کشاورزان پاداش بدهید / باید اقدامات حمایتی بیشتری از گندم کاران صورت گیرد

بابت تحویل گندم به دولت، به کشاورزان پاداش بدهید / باید اقدامات حمایتی بیشتری از گندم کاران صورت گیرد

بابت تحویل گندم به دولت، به کشاورزان پاداش بدهید.

عضو بنیاد ملی گندم کاران و رئیس نظام صنفی کشاورزی بیجار گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان، به کشاورزان پاداش دهید.
سید حسین رحیمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: تنها‌ راه کوتاه کردن دست دلال و سودجو و جلوگیری از قاچاق گندم، دادن جوایز به کشاورز بابت تحویل گندم به دولت است یعنی تجربه اوایل انقلاب و دهه شصت که در تولید و خودکفائی گندم نقش بسزایی داشت.
وی گفت: بر اساس گزارش های مستند قیمت گندم به بالاترین سطح خود در طول ۲۰ سال گذشته رسیده و در نتیجه باعث نگرانی های فزاینده در تمام جهان شده است.

وی افزود: بحران گندم در راه تمام دنیاست به گونه ای که در برخی کشورها و از جمله کشور عزیزمان به تبع این عوامل، قیمت غلات به شدت افزایش پیدا کرده است که این به دلیل کمبود غلات در دنیاست و همچنین بعضی کشورها دست به احتکار و انبار غلات زده اند.
وی گفت: دولت در اقدامی سنجیده جهت حمایت از کشاورزان در دو نوبت قیمت گندم را نسبت به سنوات گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داد ولی با توجه به شرایط موجود، این اقدام به تنهایی جوابگو نیست چون از شواهد و قراین معلوم است اگر اقدامات حمایتی بیشتری از گندم کاران صورت نگیرد قطعا دلال ها و سودجویان ورود می کنند.
وی به دهقان نیوز گفت: در دهه ۶۰ کشاورزان در قبال تحویل گندم به دولت جوایزی را دریافت می کردند از لوازم خانگی گرفته تا تراکتور، خودروی سواری وانت، اعطای وام های کم بهره و این اقدام باعث شد که کشاورزان به تلاش برای تولید بهتر و بیشتر وادار شوند، در این مقطع که تمام دنیا با کمبود و قحطی گندم مواجه است از هر اقدامی که باعث خودکفایی گندم باشد نباید لحظه ای درنگ کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.