کد خبر : 57608
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 7:37

۴۰۰۰ هیئت علمی به بخش تحقیقات کشاورزی می پیوندند

۴۰۰۰ هیئت علمی به بخش تحقیقات کشاورزی می پیوندند

انتظار داریم ۴۰۰۰ هیئت علمی دانشگاه های حوزه کشاورزی هم به ما بپیوندند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های بخش تحقیقات در ایجاد امنیت غذایی پایدار در کشور گفت: با کارهای تحقیقاتی عملکرد گندم دیم دو برابر شده است و تحقیقات رفع مشکل شوری و فرسایش خاک انجام می شود.

سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در گفت و گو با فارس در پاسخ به اینکه ریشه برخی از مشکلات آب و خاک کشور به بخش تحقیقات بر می گردد، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چه کمکی می تواند در این بخش بکند و  چه کارهایی را انجام داده است، افزود: موسسه تحقیقات آب و خاک از زیر مجموعه های این سازمان روی مشکل آب و خاک کشور متمرکز شده و پروژه هایی را با هدف برطرف کردن معضل بخش اجرا انجام می دهد که رفع شوری و فرسایش، تقویت بازدهی خاک و افزایش بهره وری  از آن جمله است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پژوهشکده حفاظت آب و خاک هم در حوضه های آبخیز و آبخوانداری و حفاظت خاک تحقیق و پژوهش انجام می د هد.

وی در پاسخ به اینکه بر اساس اعلام سازمان خوار و بار جهانی، امنیت غذایی در ۴۰ سال آینده کاملا بر پایه تحقیق و پژوهش استوار خواهد بود آیا سازمان با این نگاه همسو است؟ گفت: این امر اجتناب ناپذیر است و کارهای سازمان نیز مبتنی بر تحقیقات پایه ای و کاربردی  است، سازمان تحقیقات ظرفیت های خوبی دارد اما انتظار  داریم، ۴۰۰۰ هیئت علمی دانشگاه های حوزه کشاورزی هم به ما بپیوندند که در این صورت هم افزایی خواهد داشت و قرار است این کار انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.