کد خبر : 56800
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 6:53

یک چهارم نهایی داغ برای کسب صندلی وزارت جهاد کشاورزی / فینالیست ها بزودی مشخص می شوند

یک چهارم نهایی داغ برای کسب صندلی وزارت جهاد کشاورزی / فینالیست ها بزودی مشخص می شوند

به روزهای تعیین وزیر جهاد کشاورزی دولت جدید نزدیک می شویم

در حالی که به روزهای تعیین وزیر جهاد کشاورزی دولت جدید نزدیک می شویم، با حذف گزینه های احتمالی، افرادی که به نشستن بر صندلی وزارت جهاد کشاورزی نزدیک هستند بیشتر مشخص می شوند.

اخباری که از درون تیم رئیس جمهور می رسد حاکی از آن است که هیچکدام از وزرای دولت روحانی در دولت جدید جایی نخواهند داشت و این خود به خود به معنای حذف خاوازی از گزینه های احتمالی وزارت جهاد کشاورزی است. از سویی دیگر توصیه مقام معظم رهبری در نهی تلویحی نمایندگان از کوچ به دولت، احتمال زیاد ساداتی نژاد گزینه قدرتمند و شایسته وزارت جهاد کشاورزی را از لیست گزینه های احتمالی حذف می کند.

اکنون با توجه به اخبار موثق که از درون تیمِ تصمیم گیرِ رییس جمهورِ منتخب به گوش می رسد می توان گفت از میان گزینه های خارج از وزارتخانه، علیرضا بزرگی عضو شورای مرکزی کمیته کشاورزی ستاد آیت الله رییسی در انتخابات ۹۶ و ۱۴۰۰ و رییس هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نزدیکترین گزینه برای نشستن بر کرسی وزارت جهاد کشاورزی است و پس از آن فتوحی رییس کمیته کشاورزی ستاد سحر آیت الله رییسی و از آن سو دو گزینه مطرح از درون مجموعه مدیران وزارتخانه جهاد کشاورزی یعنی قدسی مدیر امور استانها و درگاهی معاون پارلمانی حال حاضر که تاکنون بعلت حفظ حرمت خاوازی و ساداتی نژاد از حضور جدی در کورس رقابتها ابا داشتند نیز جزو کسانی هستند که به یک چهارم نهایی انتخاب وزیر راه یافته اند.

البته خلیلیان و اسکندری نیز جزو کاندیداهای احتمالی بودند که برخی نام آنها را مطرح می کردند که با توجه به شعارهای انتخاباتی آیت الله رییسی مبنی بر تحول و جوانگرایی، کلا وزرای دولتهای سابق جایی در دولت آینده نخواهند داشت و لذا صاحبنظران استفاده آنها را در دولت آینده جزو محالات می دانند لذا می توان یک چهارم نهایی کرسی وزارت جهاد کشاورزی را بین بزرگی، فتوحی، قدسی و درگاهی دانست. هر چند برخی از منابع احتمال جایگزینی عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با یکی از این چهار نفر در یک چهارم نهاییِ داغِ کسب کرسی وزارت جهاد کشاورزی در دقیقه ۹۰ را بعید نمی دانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 5 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.